הלם בחיידר בוסטון בבני ברק

גרפיטי נגד הנשיא ראובן ריבלין: "משומד נאצי; צלם בהיכל"

מורים ותלמידים בחיידר בוסטון בבני ברק נדהמו לגלות כתובות גרפיטי על קירות מבנה החיידר, כנגד נשיא המדינה ראובן ריבלין, בהם נכתב: "משומד נאצי", ו"צלם בהיכל" • יו"ר הכנסת מגנה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בחשוון תשע"ח | 25.10.17
הגרפיטי בחיידר (צילום: הבניברקים)

מורים ותלמידים שהגיעו הבוקר (רביעי) אל תלמוד תורה בוסטון בבני ברק נדהמו לגלות כתובות גרפיטי שרוססו בשעות הלילה על קירות המבנה כנגד נשיא המדינה ראובן ריבלין. המשטרה פתחה בבדיקה.

באחת הכתובות נכתב: "ריבלין, משומד נאצי", ובאחרת נוספת רוסס: "ריבלין, צלם בהיכל".

על פי ההערכה מדובר במעשה של קיצוניים שביקשו ככל הנראה למחות על ביקורו של נשיא המדינה בתלמוד תורה החרדי בפתיחת שנת הלימודים בר"ח אלול.

הבוקר, אירח הנשיא ריבלין מנהלי רשויות מקומות, ואמר: "אני שמח לפתוח את הבוקר במפגש עם משרתי הציבור. זה לא פשוט לפעמים, לשאת בתואר הזה - 'משרת ציבור', לעיתים הוא מביא אותך לקו האש, לנקודת עימות. אבל האמונה הפנימית בצמד המילים הזה - משרת, ציבור, היא חזקה מהכל - ואני מאחל לכולכם שהיא תמשיך ותלווה אתכם תמיד בעשייתכם".

"להיות 'משרת ציבור' מביא אותך לקו האש". ריבלין, הבוקר (באדיבות המצלם)

יצויין כי ביקורו של הנשיא ריבלין בחיידר בוסטון עבר באותה תקופה בשקט יחסי זאת על אף שמדובר היה בדבר חריג שנשיא מדינת ישראל מתקבל בכבוד רב בקרב ילדי תלמוד תורה ידוע ונחשב בעיר התורה והחסידות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את המעשה ואמר כי "כתובות מסוג זה ראויות לכל גינוי ואין מקומן בשיח הציבורי בישראל".

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין מגנה בחריפות את ההתקפה נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין ומביע שאט נפש מהכיתוב החמור שרוסס נגדו.

אדלשטיין הוסיף כי "השיח הקלוקל שרווח במדינה, מתדרדר מיום ליום ועלול להביא לפגיעה בנפשות ולכן על כולם לגנות מעשים מעין אלה ולפעול נגד תופעות של הסתה ביד קשה וללא רחם".

(צילום: הבניברקים)

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי צייצה בתגובה: "מזועזעת מכתובות הנאצה נגד הנשיא ריבלין ומגנה את אילו שכתבו אותן. צריך להוקיע מתוכנו את אילו שמסיתים לפגיעה בנבחרי ציבור, משמאל ומימין".

ח"כ יצחק הרצוג צייץ בתגובה: "הנה זה בא: לפני יומיים אמרתי שתכף יכנו את הנשיא ריבלין בוגד.התחלנו בחמוצים ומהר מאד הגענו למשומדים נאצים.הפה שהתיר נדרש מיידית לאסור ולעצור!".

ח"כ יאיר לפיד צייץ בתגובה: "לכל מי שהסית נגד הנשיא אתמול 'והזדעזע' היום מכתובות הנאצה נגדו. מה חשבתם שיקרה?".

(צילום: הבניברקים)

בימים האחרונים מתחוללת סערה סביב הנשיא ריבלין בעקבות הנאופ שנשא בכנס פתיחת מושב החורף של הכנסת נגד הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו.

ריבלין האשים את הממשלה הנוכחית ב"רוחות מהפכה" נגד כל סמלי השלטון ואמר כי "תמה ממלכתיות מן הארץ ואחרינו המבול". ריבלין הוסיף והטיח דברים קשים בשרי הליכוד המקדמים את החקיקה שנועדה לצמצם את כוחו של בית המשפט.

בליכוד, תקפו בתגובה את ריבלין. יו"ר הקואליציה דוד ביטן אמר בראיון לערוץ 10 כי "ריבלין הוא כבר מזמן לא משלנו. אני לא מופתע ואין לי ציפיות ממנו. התגובה שלו נגדנו היא תמיד כי נתניהו לא הצביע בשבילו ולא תמך בו לנשיאות".

שרת התרבות והספורט מירי רגב תקפה גם היא: "נשיא שמזלזל בפוליטיקאים - מזלזל ברצון העם ופוגע בלב הדמוקרטיה. הנשיא ריבלין פגע היום בממלכתיות, כמו שאף נשיא לפניו לא עשה" והוסיפה כי "בנאומו ירק הנשיא לבאר שממנה שתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר