לראשונה מ-2011

שגריר ישראל במצרים בקברו של רבי יעקב אבוחצירא • צפו

שגריר ישראל בקהיר, דוד גוברין, קיים ביקור נדיר בציונו של האדמו"ר רבי יעקב אבוחצירא זצוק"ל, בעיר דמנהור בצפון מצרים, ונחשף להזנחה הקשה בציון הקדוש • תיעוד (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: שגרירות ישראל במצרים, באדיבות ynet)

ביקור נדיר: שגריר ישראל בקהיר, דוד גוברין, קיים השבוע ביקור נדיר בציונו של האדמו"ר רבי יעקב אבוחצירא זצוק"ל, בעל ה"אביר יעקב", בעיר דמנהור בצפון מצרים.

על פי הדיווח ב-ynet הביקור התקיים ביום שני ומדובר בביקור ראשון בציון של שגריר ישראל בשש השנים האחרונות.

"אני מרגיש נכבד לבקר באתר קדוש זה ליהודי מצרים והעולם כולו, קברו של אחד מגדולי הרבנים של יהדות מרוקו שנפטר בעיר דמנהור בדרכו לארץ ישראל", אמר השגריר.

לדבריו:"במשך שנים רבות נהגו יהודים לעלות לקברו של הרב מדי שנה ביום פטירתו על מנת להתפלל לעילוי נשמתו. מנהג זה רווח בקרב יהודים ומוסלמים כאחד".

יצוין כי אמש (שלישי) פורסם ב"כיכר השבת" כי משפחת אבוחצירה הביע זעזוע מההזנחה בציונו של רבי יעקב אבוחצירא זיע"א. בתיעוד שהגיע לידי בני המשפחה, בראשה עומדים אדמו"רים, נראה הציון שעבר בשנים האחרונות שיפוץ נרחב כשהוא מוזנח ומלוכלך וקירותיו מטים ליפול.

כמו כן, ערך השגריר ביקור בבית הכנסת הגדול על שם אליהו הנביא. השגריר שמע ממהנדסים ונציגי משרד העתיקות על השיפוץ במקום. בשיחתו עם ראש הקהילה היהודית הודה גוברין למארחו ראש הקהילה היהודית באלכסנדריה, יוסף בן גאון, על הביקור הנאה והחשוב בבית הכנסת ואמר: "כמו בשנה שעברה, אני מתכבד גם השנה לבקר בבית הכנסת אליהו הנביא באלכסנדריה. בהזדמנות משמחת זו, אני רוצה להביע את תודתי והערכתי לממשלת מצרים על המאמצים שעשתה למען שיפוץ בית הכנסת, דבר שמעיד על החשיבות הגדולה שרואה ממשלת מצרים בשימור האתרים ההיסטוריים היהודים".

גוברין בקבר (צילום: שגרירות ישראל במצרים, באדיבות ynet)
(צילום: שגרירות ישראל במצרים, באדיבות ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר