בדרך לירושלים

שוטרים נגחו בצעיר החרדי, היכו אותו - וגילו כי טעו

לאחר שהניידת העיפה את ידידיה לצד הדרך, יצאו ממנה שוטרים, ירו עליו באקדח טייזר ואזקו אותו כשהוא צורח מכאבים ומתחנן "תעזבו אותי, לא עשיתי כלום". תוך זמן מה התברר כי הם אכן טעו בזיהוי (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ידידיה מלכה מתאר, ממיטתו בבית החולים (צילומים: אלי מנדלבאום, ynet)

עוד מקרה קשה של אלימות משטרתית: ביום חמישי האחרון נסע ידידיה מלכה, צעיר חרדי, לביתו שבשכונת רמות בירושלים, כשהוא רכוב על קטנועו בשעת לילה מאוחרת.

לטענתו, לפתע, בין מחסום מכבים לגבעת זאב, לכיוון ירושלים, הגיחה מאחוריו ניידת משטרה תוך שהיא מפעילה סירנה. ידידיה, שחשב כי השוטרים ממהרים לאירוע דחוף כלשהו, זז מעט הצידה, אלא שבשלב זה סטתה לעברו הניידת, ניגחה את הקטנוע עליו רכב - וכך הוא הועף ממנו אל הכביש.

ואם חשב הצעיר החרדי כי בכך נגמר האירוע הקשה והמוזר, מיד הוא התבדה: השוטרים יצאו מהניידת, קפצו על מלכה, החלו להכותו, ירו עליו באקדח טייזר ואזקו אותו תוך שהוא צורח מכאבים, מתחנן שיעזבו אותו שכן "לא עשיתי כלום", ואף ביקש שיזמינו אמבולנס.

אך לדבריו השוטרים סירבו לבקשתו, ורק לאחר שלקחו ממנו תעודת זהות וערכו בירור - הבינו כי טעו בכתובת והזמינו לי' אמבולנס שהבהיל אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים - שם הוא מאושפז עם חבלות בגופו ושברים בידיו, ואף צפוי לעבור ניתוח בימים הקרובים.

פרקליטו, עו"ד איתמר בן גביר, אומר בכעס: "מדובר באירוע חמור ביותר בו שוטרים מתנהלים כאילו אנחנו במדינת עולם שלישי. אין שום הסבר ללינץ' שעושים שוטרים באזרח תמים שכולל ניגוח עם הניידת, מכות אלה וירי טייזר. גם אם הוא היה חשוד באיזו שהיא עבירה יש בתי משפט והליכים חוקיים שניתן לנקוט בהם ולא ניתן לבצע לינץ', קל וחומר כשכאמור מדובר באזרח תמים ומדובר בטעות בזיהוי. בימים אלו מתגבשת תביעת ענק נגד המשטרה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "מבירור ראשוני עולה כי במהלך פעילות כנגד גנבי רכבים, זוהה רוכב האופנוע ועורר את חשדם של השוטרים. לאחר שכרזו לו לעצור, המשיך הנהג בנסיעה מהירה על הכביש תוך התעלמות מקריאותיהם".

"בשלב מסויים לאחר שכוח משטרה נסע אחריו במטרה להאט את נסיעתו, רוכב האופנוע איבד שליטה, נפל לקרקע ונחבל".

"השוטרים שחשבו תחילה כי מדובר בגנב רכב לאור התנהגותו על הכביש, השתמשו כנגדו בטייזר בעת מעצרו על מנת למנוע בריחתו. לאחר בדיקתו בשטח כשהוברר כי האופנוע שברשותו אינו גנוב, שוחרר לקבלת טיפול רפואי. בכוונת המשטרה לתחקר את האירוע ולהפיק ממנו את כל הלקחים הנדרשים".

עו"ד איתמר בן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר