ערפאת אמר לישראלים: "עשיתם שטות שיצאתם מלבנון"

איש השמאל שלמה בן עמי חושף היום שיחה מעניינת ומפתיעה שקיים בעבר עם יו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת, שמת לפני למעלה מעשור, לגבי יציאת ישראל מלבנון (מדיני)

ערפאת (צילום: פלאש 90)

פרופסור שלמה בן עמי, מי שכיהן כשר החוץ בממשלת ברק בשנת 2000, חושף הערב (חמישי) כי ערפאת אמר לו בשיחה סגורה, את דעתו האמיתית על יציאת ישראל מלבנון שבוצעה אז.

"איזה שטות עשיתם (הישראלים) כשיצאתם מלבנון", כך אמר לו יו"ר אש"ף, המנהיג הפלסטיני המיתולוגי, טרוריסט בכיר בעצמו כידוע.

בראיון ששודר בתכנית 'לונדון את קרישנבאום' בחדשות 10, דיבר בן עמי על יאסר ערפאת שמת לפני 13 שנים, והגדיר אותו כ"אדם מאוד מורכב": "אצל ערפאת קשה להגיד האם הוא רצה הסכם. הוא היה איש של דיבור כפול. עם זאת, אני תמה אם העם הפלסטיני יזכה למנהיג בסדר גודל של ערפאת. הוא המציא את התנועה הלאומית הפלסטינית, אש"ף, שהיה בעבר ארגון פודל של הועלם הערבי. הוא התנתק מזה, זה גרם לו להתפתח והפך אותו לאוטונומי. למעשה, ערפאת הוא זה שהפך את הסוגיה הפלסטינית למשהו כה מרכזי במזרח התיכון".

בראיון חשף כאמור בן עמי פרטים על מה שהתרחש מאחורי הקלעים של שיחות קמפ דיוויד בין ישראל לפלסטינים. לטענתו, ערפאת "ראה שעשינו את היציאה החד צדדית מלבנון, הוא היה קר ולא חיבק בניגוד לבדרך כלל. הוא אמר לי: 'איזה שטות עשיתם שיצאתם מלבנון בצורה חד צדדית - חמש מאות לוחמים שאנחנו מימנו ואימנו אותם זורקים אתכם מלבנון, ואני יושב פה ומדבר איתכם'".

העיתונאי צבי יחזקאלי, שנכח אף הוא באולפן, סיפר פרטים חדשים על עראפת, ואמר: "היו לי הרבה שעות ערפאת. התחברתי אליו. הוא היה נצור במוקטעה, אבל הייתה גישה אליו, הוא היה מאוד מכוון לתקשורת הישראלית".

לדבריו, "הוא היה יושב עם שרת החוץ האמריקנית מדלן אולברייט ואומר לה - 'אני נגד פיגועים', ומיד לאחר מכן מחייג לחייליו ומבקש לבצע פיגוע. כששאלתי אותו אם הוא לא מפחד שיחסלו אותך הוא ענה: 'הם כבר ניסו. שרון לא הודה שניסה להתנקש בחיי בביירות'".

כזכור, נסיבות מותו של ערפאת שנויות במחלוקת. בעוד רופאיו טענו כי מדובר במוות טבעי לאחר מחלה קשה ממנה סבל, התעקשו אז קרוביו כי ישראל היא זו שגרמה למותו של מנהיגם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר