מול התקפות הליכוד

"גילוי דעת" של המפכ"לים לשעבר: גיבוי לרוני אלשיך

שורת קצינים בכירים לשעבר, מהמשטרה, צה"ל והמוסד, מפרסמת היום קריאה פומבית בו מובעת תמיכה מלאה במפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, על רקע חקירות נתניהו (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלשיך עם חבריו הקצינים (צילום אילוסטרציה: Yonatan Sindel/Flash90)

תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל', בה חברים ראשי מערכת הביטחון בעבר, פרסמה הבוקר (ראשון) גילוי דעת עליו חתומים כל המפכ"לים החיים כיום, רמטכ"לים, ראשי מוסד, ראשי שב"כ - כולם לשעבר - בו הם מביעים תמיכה במפכ"ל המשטרה רוני אלשיך.

יוזמה זאת באה, בשל הביקורת המוטחת ברב ניצב אלשיך ובמשטרה מכיוון ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורביו, ועל רקע שורת החוקים המוצעים המכוונת לדבריהם לפגוע בעבודת המשטרה השוטפת.

וכך נכתב ב"גילוי דעת": "נוכח ההתקפות החוזרות ונשנות כלפי מפכ"ל המשטרה, ומערכת אכיפת החוק, אנו, חברות וחברי תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל' ובכירים נוספים לשעבר ממערכת הביטחון, רבי ניצבים, רמטכ"לים, ראשי מוסד, אלופים, ניצבים, תתי ניצבים, תת אלופים ומקביליהם בזרועות הביטחון (שב"כ ומוסד) מחזקים את ידי מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, ומעניקים לו, לדרג הפיקודי הבכיר של משטרת ישראל ומג"ב, ולכלל מערכת אכיפת החוק - גיבוי מלא וחד משמעי, המשיכו לעשות עבודתכם נאמנה מתוך תחושת השליחות המאפיינת אתכם תמיד. חזקו ואימצו!".

כל מפכ"לי המשטרה לשעבר שעדיין חיים חתמו, כאמור, על גילוי הדעת הזה: הרצל שפיר, יעקב טרנר, רפי פלד, אסף חפץ, יהודה וילק, שלמה אהרונישקי, משה קראדי, דודי כהן ויוחנן דנינו.

גם הרמטכ"לים לשעבר אהוד ברק, דן חלוץ, גבי אשכנזי ובני גנץ, וראשי המוסד לשעבר שבתי שביט, דני יתום ואפרים הלוי חתומים על מכתב זה.

המפכ"ל לשעבר, רב ניצב בדימוס משה קראדי, הסביר: "אנו, מפקדי המשטרה לדורותיה, מודאגים מהניסיונות לפגוע בחוסנה של המשטרה ובעצמאותה המקצועית. פגיעה במפכ"ל היא פגיעה במשטרה במפקדיה ובשוטריה הניצבים יום יום על משמרתם. פגיעה במשטרה היא פגיעה בדמוקרטיה. אנו מחזקים את ידם של שוטרי משטרת ישראל, שוטרי מג"ב, מפקדיהם והמפכ"ל העומד בראשם וקוראים להם להמשיך למלא את שליחותם בהגנת המדינה ואזרחיה בשמירת הסדר הציבורי ובביצור שלטון החוק כמיטב המסורת במקצועיות ובמסירות לטובתה של מדינת ישראל תושביה ואזרחיה".

בשבוע שעבר אושר כזכור בכנסת 'חוק ההמלצות', בקריאה טרומית, הקובע כי המשטרה לא תוכל לסכם את תיק החקירה ולומר כי ישנה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום נגד חשודים. חוק נוסף שעלה בימים האחרונים, של ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) הוא הקטנת שכר מפכ"ל המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר