הפיגוע בשער בנימין

לאחר שנתיים: השב"כ עצר את המחבל שדקר חרדי

שנתיים לאחר ששמואל רייזמן, חרדי תושב תל ציון, נפצע בינוני בפיגוע דקירה בשער בנימין במהלך קניות לשבת קודש, בימים האחרונים עצרו השב"כ וצה"ל את המחבל הדוקר (אקטואליה)

שמואל רייזמן וזירת הפיגוע. ארכיון (צילום: מתוך ynet ואיציק כהן, קבוצת 'מדברים תקשורת')

הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל וצה"ל עצרו ביום שלישי, בשבוע שעבר, בכפר ענאתא הסמוך לירושלים את המחבל בראא עיסי, תושב הכפר, שדקר לפני שנתיים אזרח ישראלי באזור התעשייה "שער בנימין" וגרם לפציעתו באורח בינוני.

בראא, פעיל פת"ח שהיה מבוקש על ידי כוחות הביטחון הישראליים, נעצר לאחר ששהה אצל מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מאז נמלט מזירת הפיגוע.

סייענו לפיגוע, עמרו אבו הליל, נעצר במאי 2017 לאחר ששהה אף הוא במטה המנגנונים הפלסטיניים ברמאללה מאז הפיגוע. אבו הליל עומד לדין בפני בית המשפט הצבאי ביהודה בגין עבירה של ניסיון לגרימת מוות בכוונה.

המחבל לוקח אחריות (צילום: פייסבוק)

משירות הביטחון הכללי נמסר כי "השב"כ יחד עם שותפיו בצה"ל ובמשטרת ישראל ימשיך לפעול בנחישות במטרה להביא ללכידתם של פעילי טרור ומפגעים שנמלטו מכוחות הביטחון גם בחלוף שנים מביצוע הפיגועים".

כזכור, ביום שישי, 6 בנובמבר 2015, נדקר שמואל רייזמן, חרדי תושב תל ציון בידי המחבל במתחם שער בנימין, בעת שערך קניות לשבת, ואושפז במצב בינוני בבית החולים 'שערי צדק'.

שמואל רייזמן, תושב תל ציון, שנפצע ביום שישי באורח קשה בפיגוע דקירה במתחם שער בנימין, בעת שערך קניות לשבת, מתאושש בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים ומצבו מוגדר בינוני.

רייזמן, התאושש מהפציעה ושחזר את הפיגוע: "ביום שישי ירדתי לעשות קניות בשער בנימין, נכנסתי לרמי לוי, עשיתי את כל הקניות, שמתי את הקניות באוטו. אחרי זה אשתי התקשרה אלי, להזכיר לי שאני צריך לקנות משהו מהבית מרקחת".

שמואל רייזמן משחזר את הפיגוע (צילום: מתוך ynet)

"היה לידי באוטו אקדח של גז פלפל", סיפר רייזמן, "הסתפקתי אם לקחת אותו לשניה אחת או לא, בסוף לקחתי וזה היה הנס שלי, באותו זמן לא היה במקום נפש חיה. פתאום הרגשתי שמישהו תופס אותי מאחורה, ביד שמאל, לופת אותי. בהתחלה חשבתי שזה חבר שצוחק או משהו, ואז הרגשתי ביד השניה שאני מקבל מכות מאחורה, הרגשתי דם שמתחיל לזרום. הסתובבתי אליו עם המרפק והדפתי אותו ממני, הוא ברח שני מטר ונעצר, שלפתי את האקדח של הגז מדמיע והוא ברח לגמרי".

"הוצאתי טלפון התקשרתי למשטרה תוך כדי שאני מתקדם לכיוון הצומת, אמרתי להם נדקרתי ואיפה, ושאני מנתק כי אני חייב להתקשר למד"א. אמרו לי, 'לא זה בסדר, הם כבר יודעים'. הלכתי עד הצומת, הרגשתי שאני לא יכול לעמוד יותר, התיישבתי", סיפר.

רייזמן תיאר את גודל הנס שהיה עמו ואמר: "ברוך השם היה לי נס גדול, היה לי דקירה אחת שעברה ממש ליד העורק הראשי, עשו לי פעמיים סיטי בבית החולים 'שערי צדק' ובסופו של דבר קבעו שאן צורך בניתוח. ברוך השם יש לי תפרים, אני מתאושש לאט לאט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר