משבר השבת חוזר

ליצמן מאיים: "נפיל את הממשלה אם יהיו עבודות בשבת"

שעה וחצי לפני פגישה עם רה"מ נתניהו בנושא חילולי השבת, שר הבריאות יעקב ליצמן איים כי במידה ובשבת הקרובה יתקיימו שוב עבודות ברכבת - החרדים יפרשו מהממשלה. דרעי וגפני נגד הקו שליצמן מוביל (חדשות)

רכבת. ארכיון (צילום: Hilla Gutrayman /Flash90)

הנציגים החרדים בכנסת מאיימים כי במידה ובשבת הקרובה יתקיימו שוב עבודות ברכבת - הם יפרשו מהממשלה - כך דווח הערב (רביעי). אלא שמאוחר יותר התברר כי לא כל המפלגות החרדיות שותפות לאיום. בעוד שר הבריאות יעקב ליצמן מוביל את האיום בפרישה מהממשלה, ח"כ משה גפני מ"דגל התורה" והשר אריה דרעי מש"ס מתנגדים לקו התוקפני של ליצמן.

איום החרדי הגיע כשעה וחצי בלבד לפני פגישה שתוכננה מראש בין נציגי הסיעות החרדיות וראש הממשלה בנימין נתניהו. בלשכת ראש הממשלה אמרו הערב (רביעי) לאחר הפגישה כי "הוסכם שיתקיים כל מאמץ להשיג פתרון שישמור על השבת ולא יפגע בציבור".

הפגישה הערב תוכננה בעקבות סערת חילולי השבת בסוף השבוע האחרון, וטענת הנציגים החרדים כי רכבת ישראל מתעלמת מהצהרותיהם בנושא. ליצמן אף איים לפרוש אם השבת תחולל, אולם לבסוף הוסכם על פתרון במסגרתו יועסקו עובדים שאינם יהודים.

גורם חרדי הסביר הערב כי הסיבה לאיום המחודש של ליצמן היא הודעה לפיה רכבת ישראל מתכוונת לבצע שוב עבודות בשבת הקרובה. על פי הדיווחים, מדובר בעבודות אותם מבצעת הרכבת ארבע פעמים בשנה - וכי לא ניתן לדחות אותן.

במשרד העבודה והרווחה, במשרד התחבורה ובמשרד ראש הממשלה מנסים בשעה זו למצוא פתרון נושא, זאת כאשר הנציגים החרדים עורכים אף הם בדיקות בשאלה אם העבודות אכן נחוצות ודחופות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר