תקרית מביכה

קב"ט בשגרירות ישראל נעל את הקונסולית

קצין הביטחון בשגרירות ישראל באחת ממדינות אסיה שילם בתפקידו לאחר שהחליט "ללמד לקח" את הקונסולית ונעל אותה בתוך מבנה השגרירות למשך שעה וחצי (חדשות בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

מריבה מביכה באחת משגרירויות ישראל באסיה בין הקונסולית לבין קצין הביטחון הסתיימה בפיטוריו של הקב"ט לאחר שהחליט "להעניש" את הקונסולית ולנעול אותה במבנה השגרירות כיוון שהתעלמה מבקשותיו לצאת מהמקום בזמן.

במסגרת המקרה, שהתרחש לפני כחודש, החל הקצין בנוהל שגרתי של סוף יום עבודה, וכרבע שעה לפני סיום שעות הפעילות קרא לעובדים להתארגן ליציאה. כלל עובדי השגרירות נענו לבקשת הקב"ט, אך הקונסולית התעלמה מהנחייתו והמשיכה בעבודתה.

הקב"ט החליט "ללמד אותה לקח", כשלטענתו הקונסולית התעלמה מהבקשה כמה פעמים בעבר, ונעל אותה במבנה השגרירות. הקונסולית שביקשה לצאת ממקום העבודה לאחר כמה דקות גילתה כי דלתות השגרירות נעולות. הקונסולית התקשרה למטה משרד החוץ בירושלים בבהלה ודיווחה כי ננעלה במקום בניגוד לרצונה.

במשרד החוץ התייחסו לתקרית בחומרה רבה ודיווחו ישירות למנכ"ל המשרד יובל רותם, שהורה לקצין המנהלה האזורי ביבשת, אמנון קלמר, לברר את נסיבות המקרה באופן מיידי. בשל קשיי תקשורת שגרתיים במדינה האסייתית רק לאחר כשעה וחצי אותר הקב"ט בביתו והוא שב כדי לפתוח עבורה את הדלתות בטענה כי ממילא התכוון לחזור למקום.

לדברי גורמים במשרד החוץ, לשניים כבר היסטוריה של מתיחות ביניהם ובמשרד הגיעו למסקנה שהקב"ט חרג מהנהלים, והוא ביקש מיוזמתו לסיים את שליחותו במדינה הזרה ולחזור לישראל כשההבנה הייתה שבכל מקרה הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו במצב העניינים.

גורמים במשרד שמכירים את הקב"ט סיפרו כי מדובר בעובד מצטיין שתרם רבות בעבר וסייע בניהול מבצעי חילוץ של תרמילאים ישראלים שנקלעו למצוקה בנפאל. לדברי הגורמים, הקונסולית נהגה אף היא שלא כשורה והתנהלה בצורה לא מקובלת ולא תקינה.

דובר משרד החוץ מסר בתגובה כי "המקרה טופל ע"י הגורמים הרלוונטים במשרד על רקע התנהלות העובדים בנציגות. בגין צנעת הפרט לא נתייחס מעבר לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר