המלחמה על השבת

יעקב ליצמן הגיש לנתניהו את התפטרותו מהממשלה

יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ יעקב ליצמן הגיש הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו את התפטרותו מתפקיד שר הבריאות זאת על רקע חילולי השבת הנמשכים ברכבת ישראל (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ יעקב ליצמן מימש הבוקר (ראשון) את איומו והגיש לראש הממשלה בנימין נתניהו, את מכתב ההתפטרות מתפקידו כשר בממשלתו, וזאת על רקע חילולי השבת המתרבים בעבודות רכבת ישראל.

גם הבוקר, לאחר שליצמן התפטר באופן רשמי מתפקידו בממשלה, חבריו להנהגה החרדית השר אריה דרעי וח"כ משה גפני מסרבים להתייחס להתפטרות ולגבות את חברם להנהגה בעוד השר חיים כץ ממשיך להתפאר בהמשך חילולי השבת ברכבת ישראל. .

בהודעת ההתפטרות שצולמה בלשכת ליצמן במשרד הבריאות אמר השר המתפטר: "לאורך כל הדורות ידע עם ישראל לשמור על ערך השבת כערך עליון ולמסור נפשו עליו. אנו חונכנו לשמור על מניעת חילול השבת".

"לצערי", הודיע ליצמן, "בעקבות עבודות ממשלתיות שבוצעו על ידי רכבת ישראל מזה תקופה ארוכה, החלטתי להתפטר מפקידי כשר הבריאות. כשר בישראל איני יכול לשאת באחריות מיניסטריאלית שנעשו בפרהסיה בחילול שבת ממלכתיים בניגוד לערכים המקודשים לעם היהודי".

מכתב ההתפטרות של ליצמן

לדבריו: "אני מתפטר מתפקידי בראש מורם ובתחושת שליחות ערכית ויהודית".

אמש, הגיע ליצמן לביקורו האחרון כשר הבריאות בבית החולים 'מעייני הישועה', ונכנס לחדרו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

יצוין, כי עם צאת השבת התברר שברכבת ישראל ביצעו חילולי שבת, כאלו שגם לדעת בכירי הליכוד אינם נחשבים כ'פיקוח נפש'. כדוגמת העבודות בקו תל אביב ירושלים, שם ביצעו יהודים עבודות במהלך השבת האחרונה כאשר ההסבר היחיד הוא: לעמוד ביעד של פתיחת קו הרכבת ב 2018.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר