רשות שדות התעופה תפגין ותשבות בשבת

עובדי רשות שדות התעופה הודיעו כי ישבתו בשבת במתכונת יום כיפור כמחאה על החלטתו של דרעי להקים וועדה, שלטענתם תביא לגביית כספים מהרשות (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: משה שי, פלאש 90)

עובדי רשות התעופה מצטרפים לגל השביתות: עובדי רשות שדות התעופה הכריזו הבוקר (ג') כי מכניסת השבת ועד צאתה יושבת נמל התעופה בן גוריון לחלוטין ויעבוד במתכונת דומה לזו ביום כיפור הפגנה שדרעי כמובן אמור להסכים לה בנפש חפצה למען קדושת השבת. לדבריהם, הסיבה לכך היא החלטת שר הפנים אריה דרעי להקים ועדה שבה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה, ועדה שמטרתה לטענתם להכשיר מהלך שיביא לגביית כספים מרשות שדות התעופה.

ועד העובדים ציין בהודעת השביתה, על פי הדיווח ב-ynet, כי כבר בעבר ניסו ראשי רשויות בשפלה לקחת כספים מרשות שדות התעופה, אולם ראש הממשלה התחייב בכתב כי לא ייגבו כספים מהרשות. "במיוחד לאור העובדה שהרשות איננה סמוכה לשולחן משרד האוצר או תקציב המדינה, היא לא מקבלת שום שירות מאף ישוב באזור ומתפעלת הכל באופן עצמאי ועל חשבונה", נכתב בהודעה שבה נמסר איום השביתה.

"הרשות איננה מקבלת שום שירות מוניציפאלי מאף אחד מהיישובים הסמוכים, משלמת מיסים למדינה בשווי חצי מיליארד שקל בשנה ומבצעת פרויקטים לאומיים שאמורים להיות ממומנים, או לפחות מסובסדים, על ידי המדינה אך הרשות מממנת אותם מהכנסותיה", הוסיפו.

יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן: "זהו ניסיון חמור לקבוע עובדות בשטח ולבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות שמטרתו גיוס כספים מרשות שדות התעופה כדי לפתור בעיות לוקאליות של הרשויות והכל עוד בטרם הדיון המשפטי בנושא. אנו קוראים לשר הפנים ולוועדה מטעם שהוקמה להמתין לדיון המשפטי ולא לנסות לקבוע עובדות בשטח".

"אם יוזמה זו תצא אל הפועל", איים עידן, "הראשונים שישלמו את המחיר הם אלפי העובדים שעלולים לאבד את פרנסתם ומיליוני נוסעים שייפגעו בשירות ובבטיחות. ראשי הרשויות אולי שכחו, אבל עובדים רבים ברשות ובחברות הנסמכות עליה הם תושבי האזור".

דובר ההסתדרות יניב לוי מסר בהמשך להודעת ועד עובדי רשות שדות התעופה כי "חששותיהם של העובדים מפני ההשלכות שעלולות לפגוע באיתנות הכלכלית של הרשות הם חששות מובנים. ההסתדרות פועלת מול כל הגורמים על מנת למצוא פתרון הולם ומוסכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר