"נתניהו התלהב"

ג'ון קרי: "סעודיה, מצרים וישראל לחצו להפציץ באיראן"

מזכיר המדינה לשעבר, ג'ון קרי טען בנאום בוושינגטון כי סעודיה ומצרים וישראל ניסו לשכנע את האמריקאים לתקוף את איראן והוסיף כי נתניהו "באמת ובתמים התלהב" (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קרי ונתניהו (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

מזכיר המדינה האמריקני לשעבר, ג'ון קרי, אמר הלילה (ד') כי ישראל, סעודיה ומצרים לחצו על ארצות הברית "להפציץ את איראן", לפני החתימה על הסכם הגרעין ב-2015. לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו "באמת ובתמים התלהב".

במהלך נאום שנשא בכנס בוושינגטון סיפר קרי כי נפגש פעמים רבות בנושא הסכם הגרעין עם עבדאללה מלך סעודיה ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, "כל אחד מהם אמר לי 'אתה חייב להפציץ את איראן, זה הדבר היחיד שהם מבינים'".

קרי טען כי נפגש בנושא גם עם חוסני מובארק שהיה אז נשיא מצרים, אך לא ברור כלל מתי נפגש איתו שכן קרי נכנס לתפקידו רק בשנת 2013, שנתיים אחרי שמובארק כבר הודח מכיסאו באירועי "האביב הערבי" מה שהופך את הסיפורים של קרי לתמוהים במיוחד.

קרי הוסיף לתאר את פגישתו עם מובארק: "הסתכלתי עליו ואמרתי קל לך מאוד לומר את זה. אם אנחנו נפציץ אותם, אתם תהיו בין הראשונים שיגנו אותנו'. והוא אמר כמובן וצחק". הוא הוסיף לתאר את פגישותיו עם המנהיגים ואמר: "יותר חשוב מזה, ראש הממשלה נתניהו היה באמת ובתמים נלהב" לבצע את הרעיון.

בהתייחסות לעסקה שנחתמה אמר מזכיר המדינה לשעבר: "אני לא יכול לדעת מה איראן תעשה בעוד 10 או 15 שנים, אבל זו העסקה הכי טובה שהייתה לנו, כשיש לנו ראשי ממשלות, מלכים ונשיאים שאומרים לנו אתם חייבים להפציץ אותם". קרי הוסיף: "כיום המזרח התיכון הרבה יותר בטוח, העולם הרבה יותר בטוח".

מזכיר המדינה לשעבר השווה בין המצב הגרעיני של איראן בתחילת המשא ומתן לבין המצב שלה כיום וטען כי המצב כרגע טוב: "איראן הייתה אז במרחק של חודשיים מנשק גרעיני. היום, בעקבות מה שעשינו, הם במרחק של לפחות שנה ואנחנו נדע מיד מתי השנה הזאת מתחילה והם עושים צעדים. יש לנו גם את כל היכולת כדי להגיב לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר