מחאה קיצונית

מפגין חסם את ביטן: "מאפיונר, שונא נכים"

כמה מחברי "הנכים הופכים לפנתרים", ארגון הנכים הקיצוני, מנעו לפנות בוקר מיו"ר הקואליציה ללכת מביתו לרכבו, ואחד מהם אף קילל אותו בגסות. שוטרים נאלצו להתערב • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התקרית המבישה (צילומים: "ביקורת בונה" / ynet)

בשעת לפנות בוקר (רביעי) חסמו כ-10 מפגינים מארגון "הנכים הופכים לפנתרים" את הרחוב בראשון לציון שבו מתגורר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, ומנעו ממנו ללכת או לצאת עם רכבו.

חלקם חסמו את דרכו, פיזית, ואחד מהם אף נצמד אליו ותקף אותו מילולית, כשהוא אומר לו: "מאפיונר, שונא נכים. למה אתה שונא נכים? אתה יכול להיות נכה מחר בבוקר, מטומטם. הבת שלך יכולה להיות נכה מחר בבוקר".

המפגינים, המייצגים מיעוט מהנכים שלא קיבלו את הסיכום התקציבי אליו הגיעו רובם עם המדינה, דרשו מהח"כ הבכיר בליכוד לדבר איתם, אך הוא סירב ואמר להם כי כבר ישב עם נציגיהם למשא ומתן. לדבריו, "אני מתכוון להילחם על מה שסיכמנו. אם אתם לא רוצים שאטפל בעניין, ארד מזה ותלכו לשר הרווחה. שהוא יטפל בעניין".

כשלא היתה ברירה, נאלצו כוחות משטרה לפלס את הדרך עבור ביטן, ורק לאחר הליכה של כמה מאות מטרים הוא הצליח להיכנס לרכב ויצא עם נהגו לדרכו.

הנכה המקלל

אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם", גינה את התקרית: "אנו מחזקים את ביטן לנוכח האלימות המילולית הקשה שאין לה מקום. 'הנכים הופכים לפנתרים' מנותקים מהמציאות, הדבר היחיד שמעניין אותם הוא שידברו איתם וזה כבר הגיע לחציית קו אדום. הם מבזים את המאבק", אמר.

המפגינים המתנגדים למתווה, שהושג לפני כחודשיים בין הממשלה וההסתדרות לבין רוב הארגונים המייצגים את הנכים, טוענים כי מי שאחראי לכך שלא קיבלו את דרישתם להשוואת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום, הוא ביטן שהיה נציגו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשא ומתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר