הקלה במעברים

דרעי בצעד חריג: הרופא הפלסטיני קיבל מעמד תושב

בצעד יוצא דופן העניק שר הפנים לרופא אונקולוג פלסטיני המתגורר בבית לחם ועובד בבית החולים הדסה עין כרם מעמד של תושב ארעי שיקל עליו את המעבר לשטחי ישראל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בצעד נדיר אישר שר הפנים אריה דרעי לרופא פלסטיני מעמד של תושב ארעי: מדובר בד"ר עליאן פיראס, אונקולוג פלסטיני שחי בבית־לחם, ומגיע מדי יום בשמונה השנים האחרונות למכון שרת לאונקולוגיה בהדסה, שם הפך לרופא אהוד ומבוקש בקרב החולים ובני משפחותיהם, ומנהל את מחלקת האשפוז.

למרות מעמדו ותפקידו החיוני, פיראס הגיע עד היום לירושלים הודות להיתרים מיוחדים ממתאם פעולות הממשלה. לפעמים הסידור עבד בסדר, אולם לעיתים הוא נאלץ לבזבז זמן יקר במחסומים או נתקע בבית־לחם בגלל סגר.

ד"ר עליאן פיראס (הדסה)

פרופ' תמר פרץ, מנהלת מכון שרת לאונקולוגיה בהדסה, החליטה לשנות את המצב. היא שלחה מכתב לשר הפנים אריה דרעי וביקשה ממנו להעניק תושבות למי שכינתה ה"מלאך הפלסטיני בלבן". "ד"ר פיראס הוא רופא מחונן, בעל ידע רחב ביותר, שחיוני כל כך במקצוע שלנו”, כתבה פרופ' פרץ לדרעי. "לד"ר פיראס יכולת לטפל במצבי חירום בצורה שקולה, והוא אהוד על המטופלים ועל כל הצוות הרפואי ותמיד נענה למשימות", הוסיפה.

השר דרעי החליט להיענות לפנייה של פרופ' פרץ ובאופן יוצא דופן ניצל את הסמכות הנתונה לו בחוק כדי להעניק לד"ר פיראס מעמד של תושב ארעי, המקנה לו את כל הזכויות הסוציאליות, הזכויות הרפואיות ותעודת זהות ישראלית — ויקל עליו את הכניסה לישראל. למעשה, ההבדל היחיד בינו לבין אזרח הוא שלא יוכל להצביע לכנסת, אולם הוא יצטרך לחדש את המעמד מדי שנה.

דרעי אמר אמש: "מדובר ברופא מצוין שעובד כדי לטפל בחולים הקשים ביותר. אני מקווה מאוד שהמעמד שיוענק לו יקל עליו, ויאפשר לו להמשיך במלאכת הקודש שלו להצלת חולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר