אברהם יגל, הבחורים ירננו

הערב: ה'זיץ' הישיבתי הענק בבנייני האומה

את המחזה הזה קשה לפספס: אלפי בחורים חסידים וליטאים צפויים להתכנס לבנייני האומה, לרגל 'חג הגאולה' • בתפריט: ה'חוזר' של הרבי מליובאוויטש, ו'זיץ' ישיבתי אל תוך הלילה עם אברהם פריד, יונתן רזאל וישי ריבו • כל הפרטים (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: תורת חב"ד לבני הישיבות)

'חג הגאולה', יום צאתו של 'בעל התניא', מייסד חסידות חב"ד, ממאסרו תחת שלטון הצאר לפני למעלה מ-200 שנה - הפך בשנים האחרונות לחג כלל יהודי.

המונים מכל שכבות היהדות בכלל והיהדות החרדית בפרט - נוטלים חלק במעגלים שונים של אירועי 'ראש השנה לחסידות', בין היתר הודות ל'שבוע החסידות' שנערך בשנים האחרונות בבנייני האומה בירושלים על ידי 'תורת חב"ד לבני הישיבות' - ארגון-העל המפיץ את תורת חסידות חב"ד לרבבות מכל המגזרים.

שבוע החסידות כולל התוועדויות עם חשובי המשפיעים והמרצים מהעולם, בראשם הגה"ח רבי יואל כהן, ה'חוזר' הראשי של הרבי מליובאוויטש זי"ע, שטורח להגיע מדי שנה מניו-יורק כדי להשפיע תורה וחסידות בפני המוני אברכים ובחורי ישיבות מבקשי דעת. לצד זאת, נערכים עבור הקהל הרחב מופעים של ניגוני חסידות בהשתתפות גדולי האמנים (אברהם פריד, יונתן רזאל, אהרן רזאל, ישי ריבו ועוד רבים), וגולת הכותרת - 'יריד החסידות' שבו נמכרים ספרי חסידות במחירים מסובסדים.

בעוד ששלושת הימים הראשונים של שבוע החסידות הוקדשו לקהל הרחב באמצעות מופעים ואירועים ייחודיים - החל מהיום (ד') ועד סוף השבוע, יוקדשו אירועי שבוע החסידות לאברכים ובחורי ישיבות - מכלל החוגים והעדות.

ישראל, בחור מישיבת פוניבז' שהשתתף באירוע בשנה שעברה, סיפר ל'כיכר השבת' כי "מדובר בחוויה רוחנית עוצמתית שקשה להגדירה במילים. אתה יושב כשלצידך מאות בחורי ישיבות מכל החוגים, שסיימו ונבחנו כמוך על ספר היסוד של תורת החסידות - ומרגיש כאילו אתה נזרק לאטמוספרה אחרת, אטמוספרה של קדושה. המחיצות נופלות שם, וכל הדעות הקדומות מתמוססות ממש מול האווירה המלוכדת של עבודת השם בשמחה. אני ממליץ לכולם לבוא ולהשתתף באירוע הייחודי הזה", מסכם ישראל.

'תורת חב"ד לבני הישיבות' הפיקה שי מיוחד: חוברת מושקעת בשם אור וחיוּת נפשנו, מסדרת 'מעיינותיך', ובה מאמרי הגות מפי טובי המרצים והמשפיעים.

***

אירועי י"ט כסלו ייפתחו הערב (רביעי) בשיעור שיתקיים בשעה 19:00 בבנייני האומה, עבור 850 בחורי ישיבות שנבחנו על ספר התניא במסגרת תכנית 'לב לדעת', העורכת תכניות לימוד ומבחנים בתורת החסידות לבחורי ישיבות, תמורת מלגות נאות. את השיעור הפותח ימסור הגה"ח רבי מנחם מנדל וכטר, משפיע חסידי חב"ד בקרית מלאכי, שעשה את כל הדרך מחסידות סאטמר לחב"ד והפך לאחד החשובים והבולטים שב'משפיעי החסידות'.

לאחר השיעור, בשעה שמונה, ייערך המבחן המרכזי: קרוב ל-1,000 בחורים ספרדים ואשכנזים, ליטאים וחסידים, אנשי 'תולדות אהרן' לצד תלמידי 'מרכז הרב' - יישבו כל אחד ליד שולחן משלו, וייבחנו בכתב על ספר התניא במסגרת תכנית 'לב לדעת'.

בשעה 10:30 ייפתחו השערים עבור כלל תלמידי הישיבות, אף אלה שטרם הצטרפו לתכנית 'לב לדעת'. תלמידי הישיבות ישתתפו בהתוועדות המרכזית עם ה'חוזר' הראשי של הרבי מליובאוויטש שהגיע ארצה במיוחד לשם כך. הגה"ח רבי חיים שלום דייטש, בוגר ישיבת פוניבז' הנמנה עם גדולי המשפיעים בדורנו, יערוך את הסיום על ספר התניא, לצד עשרה רבנים ומשפיעים המלווים את תכנית 'לב לדעת'.

יצויין, כי הסיום ייערך סביב שולחנות ערוכים לסעודת מצווה. הליווי המוסיקלי יופקד בידי מקהלת 'נרננה' והמוסיקאי שמואל יפת. במקביל ייערך 'זיץ' ניגוני חסידות עם הכוכב החסידי העולה ר' מנדל ראטה.

ב-11:30 יגיע הערב לשיאו המרגש: אלפי בחורי ישיבות יתכנסו באולם אוסישקין ל'זיץ' המרכזי של ניגוני בעל התניא בחצות, עם הזמרים אברהם פריד, יונתן רזאל וישי ריבו. במופע, שייערך שעות ארוכות אל תוך הלילה, ישולב נאום קצר של המרצה העולמי הנודע הרב יוסי ג'ייקובסון, שבא במיוחד מארה"ב.

(צילום: תורת חב"ד לבני הישיבות)
(צילום: תורת חב"ד לבני הישיבות)
(צילום: תורת חב"ד לבני הישיבות)
(צילום: תורת חב"ד לבני הישיבות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר