תערוכה מרשימה בישיבת חכמי לובלין בפולין

בתוך המבנה ההיסטורי בו שכנה בפולין ישיבתו של הגאון רבי מאיר שפירא זצ"ל, "ישיבת חכמי לובלין", נפתחה לאחרונה תערוכה מרתקת אודות הרב המפורסם ומפעליו הרבים (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: באדיבות המצלם)

בפולין נפתחה לאחרונה בישיבת חכמי לובלין המיתולוגית, אותה ייסד ובראשה עמד הגאון רבי מאיר שפירא זצ"ל מייסד ומחולל מפעל "הדף היומי", תערוכה על פועלו.

את התערוכה יזמו בעיריית לובלין עם הקהילה היהודית בוורשה וגנזך קידוש ה', ובמרכז אירוע הפתיחה העניקה העירייה תעודת כבוד לרב יהודה מאיר שפירא הנחשב לייחוס ראשון למהר"ם שפירא - שכידוע לא השאיר אחריו זרע של קיימא.

הרב יהודה מאיר שפירא, נכד האדמור מטלוסט הרה"צ אברהם שפירא שהיה אחיו של המהר"ם, הגיע לפולין כדי להשתתף בפתיחת התערוכה ואמר לכלי התקשורת שהגיעו לסקר את האירוע ההיסטורי: "עד לפני שנתיים הישיבה והיהדות בפולין, היתה שייכת להיסטוריה. לפני שנתיים חידשו את הישיבה והבנתי שיש גם עתיד ולא רק עבר".

לדבריו, "התערוכה רק בראשיתה. באתי לכאן ללא שמץ של ידיעה מה מצפה לי, ושמחתי מאוד לראות את המאמץ וההשקעה. מה שכבר ראיתי עשה עליי רושם עז. אני מניח שכל מי שיבוא לבקר בתערוכה, יתרשם כמוני".

עוד אמר: "אני מקווה שבעתיד תצא לפועל התכנית - שנראית לי כרגע גרנדיוזית - להפוך את זה לתערוכה כוללת על ההיסטוריה של העם היהודי בלובלין, ובפרט על תחנות חייו, אישיותו ומפעליו של המהר"ם שפירא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר