נתניהו ביקש בונקר עמוק ל...ספריה של אביו

ראש הממשלה נתניהו תרם את הספרייה של אביו המנוח לספרייה הלאומית אך דרש כי הם ימוקמו בבונקר מוגן במיוחד בעומק 30 מטרים החסין מפני פגיעות טילים (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הספרייה הלאומית במשכנה הישן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתרם את הכתבים של אביו פרופ' בן ציון נתניהו לספרייה הלאומית, ביקש לבנות בספרייה החדשה בונקר המוגן מפני התקפות של טילים ואיומים נוספים - כך פורסם אמש (ה') ב'כאן 11'.

לבקשתו של נתניהו שינתה הספרייה הלאומית את התכנון והיא תקים בונקר בעומק 30 מטרים בו יאוחסנו ספריו של נתניהו האב.

מדובר כאמור בבונקר מוגן במיוחד, תקרת הבונקר תהיה בעובי 3.5 מטרים בטון, והדפנות בעובי שנע בין 1-1.80 מטרים - כולל זיון בברזלים בעובי פי שלושה מהרגיל וחיזוק הבטון בסיבי פלדה. "העניין הזה נכנס בשלב די מאוחר", הודה ל'כאן' האדריכל אמיר מן. לדבריו, "הייתה דרישה מסוימת שהגיעה מגורמי ממשלה. הם אמרו שצריך להבטיח את האזור הזה נגד כל דבר אפשרי - ועשינו את זה".

על פי הדיווח, הקמת הבונקר הובילה גם לעיכוב עבודות ההקמה של הספרייה ולייקור העלויות. בין היתר, הוזעקו אדריכלים מהמשרד בשוויץ כדי לסייע בתכנון בישראל. הדבר גם אילץ את הספריה לוותר על תכניות אחרות במסגרת הפרויקט, על מנת שלא לחרוג ממסגרת התקציב. בית הספרייה החדש מוקם בימים אלה סמוך למשרדו של ראש הממשלה. מתכנניו הם האדריכלים הבינלאומיים הרצוג ודה-מרון, ובנייתו צפויה להסתיים במהלך שנת 2020.

מלשכתו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה כי "הספרייה הלאומית היא נכס חשוב ויקר של מדינת ישראל. הספרייה, על כל נכסיה, חשובה מאוד גם לראש הממשלה".

מהספרייה הלאומית נמסר: "בתכנון משכנה החדש של הספרייה הלאומית, הובאו בחשבון כל צרכי הבטיחות, המיגון והאבטחה הנדרשים לשמירת נכסי התרבות הלאומיים של ישראל. כמו בכל הליך תכנון מורכב וגדול, נעשים לאורך הבנייה שינויים והתאמות - אך הפרויקט כולו עומד בתקציב ובלוח הזמנים שנקבעו מלכתחילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר