לאחר שזוכה

נפתח מחדש תיק החקירה נגד דין יששכרוף

הפרקליטות החליטה לפתוח מחדש את תיק החקירה נגד דובר ארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה", בחשד שהיכה לשווא פלסטיני בעת ששירת בחברון. פלסטיני אחר נחקר (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דין יששכרוף, בעת שירותו הצבאי (צילום מסך: מתוך פייסבוק / חדשות 2)

באופן מגוחך משאלתו של דין יששכרוף דובר "שוברים שתיקה" התקבלה והפרקליטות תפתח מחדש את תיק החקירה נגדו בחשד להכאת פלסטיני במהלך מעצר בחברון – כך פורסם הערב (שני) בחדשות 2. זאת, לאחר שמשטרת חברון זימנה לחקירה את הפלסטיני שיששכרוף טען שהיכה, חסן ג'ולאני.

בארגון השמאל הקיצוני טענו בעבר כי במהלך החקירה בעניינו של יששכרוף נחקר האדם הלא נכון והפרקליטות הודיעה לפני כחודש שתיבחן את פתיחת החקירה מחדש.

כזכור, יששכרוף שירת כמפקד מחלקה בחטיבת הנחל ובמהלך כנס של ארגונו לפני כמה חודשים העיד על תקרית שבה במהלך מעצר היכה גבר פלסטיני שיידה אבנים. "הוא ישב בחיבוק ידיים והמ"פ אמר לי 'יששכרוף, תאזוק את הפלסטיני'. לא ידעתי מה לעשות, המ"פ מסתכל, החיילים מסתכלים, ואני חושב מה לעשות עם אדם שלא בא לדקור אותי", העיד אז יששכרוף. אולם, בחודש שעבר הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק בטענה שהתקרית שתיאר יששכרוף "לא אירעה כלל ועיקר". בארגון טענו אז כי מדובר בחקירה מוטה פוליטית וכי יששכרוף אכן אשם.

עורכת הדין גבי לסקי המייצגת את יששכרוף אמרה כי "גם אם הפרלקיטות לא תודה בפה מלא, מדובר בפתיחה מחדש של תיק החקירה של דין". לדבריה, מדובר ב"צעד חשוב בתיקון הליך שהחל בחטא ונבע מלחצים פוליטיים והוביל למסקנות פוליטיות. בכך, הפרקליטות אף מודה ששגתה בקביעתה שדין שיקר וכי היא מקבלת את טענת מרשי על כך שבחקירה הקודמת נפלו פגמים מהותיים ושעל בסיסם הוסקו מסקנות פגומות מוסרית ומשפטית".

ההקלטה שגרמה לחקירה

מארגון "שוברים שתיקה" שם נראה כי יהיו מאושרים לו יורשע נמסר: "בפתיחת התיק הפרקליטות מבטלת למעשה את קביעתה שדין שיקר - צעד חשוב וצודק שעליו יש לברך. הפעם, בניגוד לחקירה הקודמת שנוהלה ברשלנות ובחוסר הגינות, מצופה מהפרקליטות לנהוג במקצועיות משפטית וביושר מקצועי ולשרת את החוק והצדק ולא אינטרסים פוליטיים זרים. כל חקירה שחותרת לאמת תגלה לפרקליטות את מה שכל חייל ששרת בשטחים יודע - אין ולא יכול להיות כיבוש בלי אלימות".

מפרקליטות המדינה נמסר כי פתיחת החקירה לא אומרת כי ישנו מידע אמיתי שמשנה את פני הדברים: "כפי שמסרנו בעבר, ככלל, כל מידע רלוונטי המועבר לרשויות החקירה ואשר מעלה חשד לביצוע עבירה לכאורה, מצדיק בדיקה של האפשרות לפתוח בחקירה. אותו כלל יחול גם במקרה הנוכחי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר