עמותה נגד השנאה

רבע מיליארד שקל יושקעו במאבק ב-BDS

הממשלה ויהדות התפוצות יפעלו יחד וילחמו בדה-לגיטימציה של ישראל בעולם. התוכנית: הקמת ארגון אזרחי דוגמת "תגלית" שייפעל לחיזוק ההסברה הישראלית בעולם (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרויקט חדש המשותף לממשלה וליהדות התפוצות ייאבק בהשחרתה של ישראל בעולם ויהיה חלק בלתי נפרד מהמאבק הישראלי בתנועת החרם - BDS. מדובר ביוזמה של השר לנושאים אסטרטגיים והסברה, גלעד ארדן, שהעביר בממשלה החלטה שאפתנית שתאפשר הקמת גוף ממשלתי־אזרחי משותף שיספק מענה מהיר ומתואם.

על הפרק: הקצאת לפחות 260 מיליון שקלים להקמת חברה לתועלת הציבור (סוג של עמותה שלא למטרות רווח) לטובת שיפור התדמית הישראלית דוגמת פרויקטים אזרחיים דומים כמו "תגלית" ו"מסע", שפועלים לחיזוק הקשר של יהודי התפוצות עם ישראל תוך שיתוף פעולה עם הממשלה. המיזם ינוהל על ידי ועדת היגוי משותפת שבה חברים נציגי ממשלה ונציגי התורמים היהודים.

ההחלטה הופצה לשרים לפני שבוע בנוהל "מעטפה" ואתמול למעשה נכנסה לתוקף לאחר שלא נשמעה התנגדות. ההחלטה מאשרת הקמת "תשתית אזרחית שתסייע ותשמש את מדינת ישראל והקהילה הפרו־ישראלית במאבק בדה־לגיטימציה לישראל".

במימון יתחלקו המדינה והמנהיגים היהודים בתפוצות. מצד אחד, המשרד לנושאים אסטרטגיים יתקצב את המיזם בסכום ראשוני של 128 מיליון שקלים בפריסה רב־שנתית. הפילנתרופים היהודים שהמדינה תתקשר איתם בחוזה, נכון לעכשיו מדובר בכעשרה מעשירי העולם, כבר התחייבו לתרום לפחות שקל מול שקל. כלומר, מינימום של 128 מיליון שקל בנוסף ל־128 מיליון שהממשלה כבר אישרה מה שמציב את התקציב כבר עכשיו על כ-260 מיליון שקל. התורמים גם התחייבו לשקול להכפיל או לשלש את הסכום שיגויס - מה שעשוי להקפיץ את הסכום למאות מיליוני שקלים נוספים שיופנו למאבק.

מאחורי המיזם עומד הרצון להעניק גיבוי למאמצי ההסברה של המדינה בעזרת גופי חברה אזרחית שמסוגלים לספק מענה טוב יותר למאמצי ה־BDS, שמגיעים גם כן מגופים לא ממשלתיים ומאישיויות בינלאומיות כמו הזמר רוג'ר ווטרס שפועל במרץ לפגוע בישראל ולשכנע אמנים בינלאומיים לבטל את הופעותיהם בישראל.

המטרה העיקרית היא לאפשר לישראל גמישות ומהירות פעולה שלא קיימים היום בגלל מגבלות הביורוקרטיה והמכרזים. עם זאת, הגוף הייעודי הזה עדיין יהיה כפוף לביקורת גופי החשבות והייעוץ המשפטי הממשלתי.

המיזם, שאמור לפעול בשיא כוחו ברגעי משבר כמו מבצעים צבאיים, פיגועי טרור או הצבעות אנטי־ישראליות באו"ם, יכלול אמצעים שונים ומגוונים כגון: קמפיינים ציבוריים, פעילות לובי, הבאת משלחות לישראל של מעצבי דעת קהל, פעילות ענפה במדיה החדשה, והתקשרות עם ארגונים פרו־ישראלים בחו"ל ובעיקר באירופה.

במשרד לנושאים אסטרטגיים, שעיצב את התוכנית, אומרים כי ארגוני החרם נגד ישראל מתואמים וממומנים היטב וכי לכן היה צורך מבחינתה של ישראל "לעלות מדרגה" ולהפעיל גוף דומה שמסוגל להתמודד עימם "בתנאים שלהם".

"קמפיין החרם מנסה להשחיר בעולם את מדינת ישראל ולבודד אותה. מיליארדי אנשים נחשפים להסתה ולתעמולה שקרית שמנסה לפגוע בלגיטימיות של ישראל כמדינה יהודית ולקעקע את התשתית המוסרית לקיומנו", הסביר השר ארדן. "מאבק משותף של הממשלה יחד עם ארגונים פרו־ישראלים יהיה מכפיל כח אדיר למאמצי הממשלה ויסייע לנו לבלום ולנצח את קמפיין החרם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר