תקיפה אמריקאית

דיווח: נכדו הצעיר של אוסמה בן לאדן נהרג

דיווחים לא מאומתים בתקשורת הערבית טוענים כי נכדו הצעיר של מנהיג אל קעידה אוסמה בן לאדן נהרג אף הוא מתקיפה אמריקאית. על פי דיווח אחר הוא מת ממחלה (העולם הערבי)

אוסמה בן לאדן הצעיר (צילום: מתוך טוויטר)

אוסמה בן-לאדן הצעיר, בנו של חמזה בן-לאדן ונכדו של מנהיג אל קאעידה הידוע לשמצה אוסמה בן-לאדן, שחוסל בפשיטת קומנדו אמריקאית בפקיסטן ב-2011, נהרג ככל הנראה גם הוא בתקיפה אווירית שאירעה באזור הגבול בין פקיסטן ואפגניסטן. כך לפי כמה דיווחים בכלי תקשורת ערביים ובעיתון ה"קוריירה דלה סרה" האיטלקי.

לפי הדיווחים השונים, אוסמה הצעיר, בן ה-12, נהרג באירוע שפרטיו לא לגמרי ברורים כשלכל הצדדים יש כנראה סיבות להאפיל עליו. לא ידוע אם נהרג בהפצצה אווירית על מתחם אל קאעידה במקום או בפשיטה קרקעית. באתר "אל ערבייה" העריכו גורמים כי ייתכן שהוא מת בכלל ממחלה וכי השמועות נועדו כדי להאדיר את דמותו בעיני אנשי הטרור.

את דבר מותו חשף אביו חמזה, בעצמו רק בן 29, כשפירסם מכתב שדלף לרשתות החברתיות ובו הוא מספר למשפחתו על מות אוסמה הצעיר, לפני כמה חודשים. "הנכד של השהיד שלנו, אוסמה, עלה לגן העדן הגבוה ביותר", נכתב במכתב שככל הנראה נכתב באוגוסט האחרון. "הטרגדיות שאנחנו חווים רק מחזקות אותנו והופכות אותנו לאיתנים יותר", כתב חמזה בלי לציין את סיבת המוות.

חמזה בן לאדן בתמונה שפורסמה לאחרונה

חמזה בן-לאדן עלה בחודשים האחרונים לכותרות כמי שככל הנראה מנסה לתפוס את הפיקוד על ארגון אל קאעידה כיורש של אביו. רוב ההקלטות שהארגון פרסם בשנה האחרונה היו בקולו, ובהן הוא נשבע להמשיך את דרכו של אביו, להילחם בארה"ב ובישראל, לאחד את הארגון ולהחזיר אותו לגדולתו לאחר שאיבד את "המקום הראשון" לארגון המדינה האסלאמית.

לפני חודש פרסם הסי.איי.אי האמריקאי צילומים נדירים מחתונתו של חמזה שהתקיימה ככל הנראה באיראן לפני כ־10 שנים, זאת במסגרת מסמכים ויומנים אישיים שנתפסו בעת הפשיטה על אחוזתו של אוסמה בן לאדן בעת חיסולו. מלבד הצילומים הנדירים האלה לא קיימות למעשה תמונות שלו בגילו כיום. כנראה באל קאעידה לא מפרסמים אותם גם כדי לשמור על ביטחונו של איש הטרור הבכיר ביותר שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר