בתביעה שהגיש

יאיר נתניהו לא הגיע לביהמ"ש: "לא חש בטוב"

בנו של ראש הממשלה לא הגיע לדיון בתביעה שהגיש נגד פעיל שמאל שפרסם נגדו פוסט בפייסבוק בטענה שהוא אינו חש בטוב בשל ההקלטות שפורסמו בשבוע שעבר (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יאיר נתניהו בעת הגשת התביעה (צילום: פלאש 90)

בבית משפט השלום בתל אביב מתקיים כעת (שני) דיון מקדמי בתביעת דיבה שהגיש יאיר נתניהו נגד הפעיל החברתי והפוליטי אייבי בנימין שפרסם עליו פוסט בפייסבוק. נתניהו הבן לא הגיע לדיון לאחר שהשופט פטר אותו מהתייצבות בשל התכנית המקורית שנתניהו ייסע יחד עם אביו להודו, נסיעה שבוטלה בסופו של דבר בשל ההקלטה המביכה שפורסמה בשבוע שעבר, אך הפטור נותר.

כזכור, בספטמבר הגיש יאיר נתניהו תביעת לשון הרע על סך 140 אלף שקלים נגד הפעיל החברתי ופעיל מפלגת העבודה אייבי בנימין. בתביעה שהגיש לבית משפט השלום בתל אביב טען בנו של ראש הממשלה שב-17 באוגוסט 2016 כתב בנימין בפייסבוק שראש הממשלה ביקש כביכול מראש המוסד דרכון בשם בדוי לבנו בנימוק ביטחוני, והעלה טענות שחיתות שונות נגד המשפחה. שנה אחרי הפרסום נשלח לבנימין מכתב הדורש את הסרתו. לאחר מכאן הגיש את התביעה.

על פי הדיווח ב-ynet, השופט שאל את עורך דינו של נתניהו, יוסי כהן, באשר לאי התייצבותו, וזה השיב: "למרשי הייתה מתוכננת נסיעה להודו, שתוכננה זמן רב לפני כן עם הזמנה רשמית. אדוני בתוך עמו הוא חי, הוא יודע את המהומה שהתחוללה סביב מרשי. הוא לא מרגיש טוב והוא עדיין לא חש בטוב".

השופט הבהיר לכהן שאם המשפט יימשך, "הלקוח יצטרך לבוא". הוא המליץ לצדדים למצות את הליך הגישור, אלא שעורך דינו של נתניהו סירב וטען כי הנתבע הפך את הגישור לתעלול תקשורתי.

הנתבע, בנימין, פנה לשופט: "אני פעיל חברתי לוחם צדק. הטענה שאי אפשר לקחת ציטוט ממקורות עיתונאיים, מהכנסת ומבלוגרים ולהפוך אותם לפוסט כשאני מהדהד אותם היא הזויה. מיליוני פוסטים כאלו נכתבים כל רגע. לא מצפים ממני להיות חוקר עיתונאי לבדוק את הדברים. מצופה ממני שאם מישהו חלילה נפגע ומבקש למחוק - אני כמובן מייד אמחק ואם צריך כמובן אתנצל".

הוא ציין: "הגשתי בג"ץ קריטי לחקור את ראש הממשלה בפרשה חמורה ביותר. מרגע שעשיתי זאת עליתי על הכוונת של אנשי נתניהו. איש לא פנה אליי חודשים לגביו, מרגע שפנו אליי, אמרתי שאשמח למחוק. מחקתי מיוזמתי, אבל עו"ד כהן לא חזר אלי עד רגע זה. פרסמתי התנצלות".

עורך הדין גונן בן יצחק, שמייצג את אייבי בנימין, תהה על היעדרותו של נתניהו הבן: "אם הנסיעה תוכננה מראש, צריך לתהות מדוע הבקשה לפטור הוגשה בסמוך מאוד לדיון. אם היה מגיע היום, כנראה היה עומד ומוחק את התביעה - זו תביעה קנטרנית ופוליטית, תביעת השתקה קלאסית. היא הוגשה בזמן שהנתבע בנימין הגיש את בג"ץ הצוללות. לו היה מגיע לפה והדברים היו מתבררים, ייתכן שאפשר היה להבין מה הגורם שהוביל לתביעה. מרשי מחק את הפוסט".

עו"ד כהן הסביר לשופט כי התביעה הוגשה כיוון שהסיפור שסופר בפוסט הוא מכפיש ומבזה. השופט שאל: "עצם הטענה בפוסט על הוצאת הדרכון הדיפלומטי ליאיר נתניהו זה שקר?". עו"ד כהן השיב: "הכול שקר". השופט שואל בשנית: "אולי זו הכפשה של ראש הממשלה ולא של הבן. למה זו הכפשה של הבן?". עו"ד כהן ענה: "זו הכפשה של הבן. כי טוענים (בפוסט) שבנו משתמש בדרכון הזה". לאחר מכן הוסיף: "זו הזיה של אדם שאינו מבין מה הוא כותב".

כזכור, בשבוע שעבר התפרסמו הקלטות של יאיר נתניהו מלפני שלוש שנים, בהם נשמע מדבר בגסות ומשמיע בדיחות על כך שאביו "סידר" 20 מיליארד דולר לקובי מימון במתווה הגז. נתניהו הבן התנצל על הדברים וטען כי הם אינם משקפים את עמדותיו והחינוך שקיבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר