הנערה שסטרה לחייל

"מסוכנות ברורה": עאהד תמימי תישאר בכלא עד תום ההליכים

הפלסטינית בת ה-17 שהתיעוד שלה מכה ומשפילה חיילי צה"ל הסעיר את המדינה לפני כחודש, תישאר מאחורי סורגי בית הכלא הצבאי עד לתום ההליכים נגדה, בשל "מסוכנותה" - לפי השופטים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תמימי בבית המשפט, היום (צילום: Flash90)

בית המשפט הצבאי בעופר קבע היום (רביעי), כי הנערה הפלסטינית עאהד תמימי תישאר מאחורי סורג ובריח עד תום ההליכים נגדה, בעקבות תקיפתה המתועדת את החיילים בחצר ביתה לפני כחודש.

בהחלטת השופטים צוין, כי "היוזמה למעשים, היקפם, עוצמת האלימות שננקטה בהם והתווך שבו הם בוצעו אגב פעילות כוחות ביטחון בהפרת סדר בכפר, מקימים עילת מסוכנות ברורה, שספק רב אם ניתן לאיינה לחלופה וזאת גם בהתאם להחלטת בית המשפט לערעורים בפרשה".

עוד צוין בהחלטה כי "הנאשמת העידה על עצמה בהתנהגותה ובדבריה כי מעשיה נובעים מקידום מטרה אידיאולוגית מקשה עד מאוד לשחרורה ממעצר. במאמר מוסגר נעיר גם כי שתיקתה של הנאשמת עומדת לחובתה".

באשר לגיל של הנאשמת קבע בית המשפט כי "נקבע לא אחת בעניינם של קטינים כי מעורבות ההורים והשפעתם על ילדיהם היא שיקול חשוב בכל הנוגע לבחינת שיקומם ומניעת עבירות עתידיות מצדם. גילה של המאשמת הוא נתון שמעותי וחשוב בעת הארכת עוצמת מסוכנות והבחינה האם ניתן להשיג את תכלית מעצרה בדרך אחרת כלשהיא שפגיעתה בחירותה פחותה. ואולם חרף שיקולים ברורים של טובת הקטין ושיקולי שיקום הנובעים מכך הגיל אינו חזות הכול".

הכאת והשפלת החיילים על ידי עאהד תמימי (צילום: מתוך פייסבוק)

גם האם נרימאן, המואשמת בתקיפה בנסיבות מחמירות, הסתה ועבירות נגד קיום הסדר הציבורי, תישאר במעצר עד תום ההליכים. משפטה של הנערה הפלסטינית יחל ב-31 בחודש, ופרקליטיה טרם החליטו אם לערער על ההחלטה מהיום.

בתגובה לה, מסר האב באסם: "כשגם התובע וגם השופט הם חיילים והאינטרס המשותף שלהם הוא המשך הכיבוש, ההחלטה הייתה ידועה מראש".

התקרית בשלה עצורה תמימי, היא כזכור המכות שנתנה למפקד פלוגת חוד בחטיבה המרחבית וחייל ביישוב נבי סאלח בדרום השומרון. בכתב האישום שהוגש נגדה מפורטים חמישה מקרים נוספים בהם זרקה אבנים, השתתפה בהפרות סדר, איימה והסיתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר