"אחת מול כולם"

החיבור ליהדות התפוצות דרך הדיגיטל

"היום אנחנו מחוברים לכל קהילה יהודית בעולם בלחיצת כפתור. 24 שעות אנחנו יכולים להיות מעורבים בכל מקום". חיה יוסוביץ על העולם הדיגיטלי והחיבור העולמי (כנס מאמע)

כנס מאמע | כיכר השבת |
חיה יוסוביץ. (צילום: מאמע)

לקראת הכנס היוקרתי "אחת מול כולם" מבית כיכר השבת ומגזין הנשים מאמע עבור נשות המגזר שייערך עוד כשבוע, חיה יוסוביץ חושפת את הדרך שלה בעולם הדיגיטל בקריירה ובחיבור ליהדות העולם.

בערב שכולו חוויה, תפגשו נשים מובילות שעשו שימוש חכם בעולם הדיגיטל והצליחו להקים עסק משגשג. בפאנל מיוחד יספרו נשות הדגיטל איך הגשימו את חלומן, איך הצליחו לטפס למעלה, כל אחת בתחומה.

איפה? מלון וולדרוף אסטוריה ירושלים | מתי? ו' שבט 22.1 בשעה 19:00

מסביב לעולם בשנייה אחת - חיה יוסוביץ

כמה פעמים ביום אתם שומעים אנשים מצקצקים בלשונם ואומרים "איזה עולם קטן"?! לפני מספר שנים לא ידעו עד כמה המשפט הזה הולך להתחזק ולהראות לכולם שהעולם אכן קטן ומתקטן ומתקטן, המרחקים לא רלוונטים כלל. כולם נגישים בכל מקום בגלובוס והקשר שונה לגמרי ומקל על המרחק הפיזי.

פעם כשהייתי ילדה אהבתי לקרוא את הספר "סביב לעולם ב-80 יום" לכי תסבירי לצעירים שמבחינתם פחות מדקה מסביב לכל מקום בעולם.

כבר 20 שנה שאני עובדת עם יהדות העולם, כמדריכה צעירה בקייב ובמוסקבה, כשליחה עם משפחה שם, וב10 שנים אחרונות אחראית על תוכניות בתפוצות מישראל. השאלה הראשונה ששואלים אותי כששומעים על עבודתי: את כל היום טסה?! התשובה שלי היא : ממש לא. בעולם היום אנחנו מחוברים לכל קהילה, לכל בית ספר ולכל פרויקט בלחיצת כפתור. 24 שעות אנחנו יכולים להיות מעורבים בכל דבר שקורה בכל מקום.

התקשורת עם אנשי השטח, מווידאו לייב, לתמונות, להודעות, שאלות והתייעצות. לא צריך לחכות שיענו בשיחה או שישלחו פקס או יונת דואר. השיתופים עם הנעשה שם הוא ברמה הכי יומיומית שעושה את ההבדל והרגשה שאנחנו שם ומעורבים ממש כמו שהיינו במקום.

20 שנה - ומעולם הקשר לא היה חזק כל כך. ממשי כל כך. המדיה הדיגטלית עבורי ועבור יהדות התפוצות מהווה פריצת דרך עצומה. שיעורים מרחבי הגלובוס בלייב, חומרי לימוד בלחיצת כפתור, גיבוש תלמידים מהמון מדינות וערים מחוברים בקליק. קהילות קטנות או גדולות מרגישות חלק מהעם היהודי בגלל הקשר הדיגטלי שמקרב אותם לכולם הרבה יותר. להגיע ליהודים אבודים היה אתגר כמעט הכי גדול כל השנים. עכשיו עם האינטרנט היהודים מגיעים בקלות, לא צריך לחפש אותם. מספיק פרסום בפייסבוק או באתר מקומי וכולם מעודכנים.

הרבה שנים דיברנו על הצורך לאתר את בוגרי בתי הספר שלנו שהתפזרו כל אחד לדרכו, חשבנו על טלפונים שנתחיל לעשות ולבקש מכל אחד לחפש ולחפש וליצור מאגר בוגרים, תכננו שיקח כשנה לפחות של עבודת נמלים למצוא את האלפים שלא שמרו על קשר מסיבות כאלו ואחרות. והנה פרץ הפייסבוק לחיים בתוך מספר שבועות איתרנו בלי שום השקעה או עבודה 90% מהבוגרים שמתגוררים בכל קצות הגלובוס.

עם כל האתגרים שבטכנולוגיה, המינוסים והפלוסים.. בעבודתי עם הקהילות בתפוצות זה ברכה. זה שדרוג, זה עשיה הרבה יותר אפקטיבית. זה ברכה שרק אלוקים יכל לתת לעולם בשביל לחבר את כל נדחי ישראל

ועוד שינוי מהותי בעולם הדיגיטלי, חומרי הלימוד לתלמידים כבר לא מצריכים משלוח ימי וגם לא משקל עודף בטיסות המורים. בלחיצת כפתור כולם מחוברים לנושאים ולחומר הנלמד הממוחשב. המורים מחוברים למערכת של משרד החינוך הישראלית.

מסביב לעולם בשניה אחת.

אתן מוזמנות לפגוש ולשמוע את חיה יוסוביץ בכנס שלא היה כמותו לנשות המגזר - "אחת מול כולם" עם נשים מובילות ומשפיעות במגזר בפרט ובישראל בכלל. יחד עם שרת המשפטים איילת שקד, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, הרבנית יהודית יוסף ועוד ועוד.

ובתוספת בונוס יוקרתי: לראשונה ענקית הרשת גוגל שולחת צוות מיוחד להרצאה שתלמד אתכן איך להפוך את העולם הדיגיטלי לעסקי, רווחי וכלכלי.

הרצאות מרתקות, מופעים אומנותיים, בר חלבי עשיר, ולאורך הערב תופיע הזמרת והיוצרת שרון רוטר.

איפה? מלון וולדרוף אסטוריה ירושלים | מתי? ו' שבט 22.1 בשעה 19:00

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית