מתקרבים להשקה

הוסרו מחיצות הבנייה מתחנת הרכבת בבנייני האומה

סקרני ירושלים זכו אתמול להצצה ראשונה לעבר תחנת הרכבת התת-קרקעית החדשה מול בנייני האומה לאחר שנים של בנייה בהן המקום היה מוקף במחיצות בנייה גבוהות (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: רכבת ישראל)

לירושלמים שעברו אתמול (שלישי) במרכז העיר, בקרבת בנייני האומה, ציפתה הפתעה משמחת. הגדר הגבוהה אשר תחמה את מתחם תחנת הרכבת החדשה ירושלים-יצחק נבון פורקה אתמול, וסוף סוף התאפשר לעוברים והשבים לחזות במפלס הרחוב של תחנת הרכבת העמוקה ביותר בישראל ובין העמוקות בעולם.

במשך שנים היוותה התחנה המגודרת מוקד עניין, ותושבים רבים ניסו להציץ דרכה כדי לראות את המתרחש באתר הבניה של התחנה. כעת, עם התכנסות למועד סיום העבודות בתחנה, נחשפה רחבת הכניסה המרשימה.

תחנת הרכבת החדשה בירושלים הנקראת על שמו של הנשיא יצחק נבון ז"ל הינה תחנת הרכבת העמוקה ביותר בישראל והיא מצויה כ- 80 מטר מתחת למפלס רחוב שז"ר הנוכחי. בין אולם הכניסה והרציפים צפויות לפעול 3 מעליות גדולות ומהירות המכילות כ- 33 נוסעים בכל מעלית וכן 3 דרגנועים (אחד לירידה, אחד לעליה ואחד בכיוון מתחלף עפ"י הצורך). מערכות דרגנועים ומעליות נוספות ישמשו את הציבור לצורך ירידה ממפלס הרחובות הגובלים אל מפלס הכניסה לתחנה רחובות שז"ר ויפו).

הקו המהיר לירושלים הינו קו מסילת רכבת חשמלי המשתרע בין תחנת ההגנה עד לתחנה חדשה המוקמת בירושלים בסמוך לבנייני האומה. הקו המהיר כולל תוואי מסילה קיים מתל אביב לכיוון מודיעין עד מחלף ענבה; וכן תוואי מסילה חדש המצוי בעיצומו של תהליך הקמה ממחלף ענבה ועד לתחנת האומה. הקו מתוכנן לנסיעת רכבות נוסעים במהירות של עד 160 קמ"ש, ויאפשר זמן נסיעה של כ30 דקות בין תחנת ההגנה בת"א ועד תחנת האומה בירושלים.

הפרויקט כולל כרייה של 5 מנהרות (4 כפולות ואחת אחודה) באורך מצטבר של כ-37 ק"מ וביניהן מוקמים 8 גשרים (מרביתם כפולים) באורך מצטבר של כ-6.5 ק"מ.

כחלק מההיערכות להפעלת התחנה, גייסה רכבת ישראל 13 בעלי תפקידים בכירים: מנהל התחנה ערן בן דוד, סגן מנהל התחנה, 7 מנהלי משמרת בכירים, 3 מנהלי משמרת ומנהל אחזקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר