עסקת טיעון מנקה

רצח באכזריות את מיכל חלימי והודה: אני מחבל

גיטה, אמה של מיכל חלימי שנרצחה ע"י מוחמד חארוף, הגיבה לעסקת הטיעון: "הוכח שכל העוול שנגרם לנו ולשם הטוב של בתנו היה מופרך. אלו שמיהרו לפרסם - תבקשו סליחה" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אם הנרצחת מרוצה מניקיון שמה (צילום: גלעד מורג, ynet)

פרקליטיו של מוחמד חארוף, שהואשם ברצח מיכל חלימי לפני מספר חודשים, השיגו הסדר טיעון עם נציגי פרקליטות המדינה, במסגרתה הוא הודה והורשע ברצח על רקע לאומני.

חארוף המתגורר בשכם, נעצר כזכור באוגוסט האחרון בחשד שרצח את מיכל חלימי מהישוב גבע בנימין, שנעדרה במשך חודשיים וגופתה נמצאה בחולות ליד העיר חולון.

בחקירתו הודה חארוף במעשה וסיפר שחנק אותה, הטיח אבנים בראשה, כיסה את גופתה ועזב את המקום ברכבה. בכתב האישום הוזכרו עבירות הרצח, גניבת הרכב, קשירת הקשר לביצוע פשע, ניסיון ההונאה בכרטיס חיוב והכניסה לישראל שלא כחוק - אך לא המניע הלאומני לרצח.

כעת כאמור נימק נציג הפרקליטות: "קיבלנו את גרסת הנאשם כי הרצח של המנוחה בוצע ממניעים לאומניים על רקע היותה יהודייה. סברנו תחילה כי המניע לא היה בדיוק מה שתיאר הנאשם. הוא מסר גרסה אחרת לחבר. הגענו להסדר מתוך רצון לחסוך זמן שיפוטי יקר ולחסוך מהמשפחה את עוגמת הנפש של ניהול המשפט".

המחבל האכזר, היום (צילום: Miriam Alster/Flash90)

גיטה, אמה של הנרצחת, אמרה לאחר ההסדר החדש, לכתב ynet גלעד מורג שהביא את הסיקור מבית המשפט: "היום הוכח שכל מה שאמרנו מההתחלה היה אמת. הוכח שכל העוול שנגרם לנו ולשם הטוב של בתנו היה מופרך, וכל אלו שמיהרו לפרסם יכולים להצטער על זה ולומר לנו סליחה".

"הכרנו את הבת שלנו 30 שנה - גידלנו אותה וידענו שהיא לא מסוגלת לעשות את מה שנכתב עליה. היא הייתה בהיריון ומאושרת. אנחנו ההורים לא ידענו כלום, פרט לכך שהיא הייתה מאוד לחוצה ומאוימת בימיה האחרונים".

גם בעלה של מיכל, אהרון חלימי, טען כל העת כי הרצח בוצע על רקע לאומני. "הודעתי בחודש מאי שהיא נעלמה, ככל הנראה בגלל לחצים שהופעלו עליה. מדובר בקטע לאומני לחלוטין. הציפייה לילד ולתינוק חדש נגדעה".

מיכל הי"ד ובעלה אהרן (מתוך פייסבוק)

כזכור, באחד הדיונים הקודמים בבית המשפט השיב המחבל לשאלה מדוע ביצע את הרצח, במלים: "רציתי לשחרר אסירים". הוא אף השתולל ביציאה מהדיון, בעט בסוהר ואמר: "אני הורג את כל היהודים".

פרקליטו של מוחמד הרוצח, עו"ד אלעד רט, סיכם: "כבר בחקירתו במשטרה חארוף הודה ברצח והסביר שהמניע היה לאומני-ביטחוני. לצערנו, רשויות האכיפה לא האמינו לו. בעקבות פגישה עם פרקליטת המחוז הוחלט לקבל את גרסתו ולשנות את האישום כך שיישקף את המניע הלאומני - שבו הודה למעשה מהרגע הראשון". כעת הצדדים ידרשו להטיל עליו מאסר עולם, וגזר הדין יינתן בדיון הבא בבית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר