ההאקר ניסה לברוח מהסוהרים - ונתפס

ההאקר שהטריד מוסדות יהודיים רבים בארה"ב ובעולם ניסה להימלט ממעצרו במהלך דיון אליו הובא בבית המשפט בירושלים, אך נעצר לאחר כמה עשרות מטרים (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בעת הארכת מעצרו (צילום: פלאש 90)

ההאקר מאשקלון ניסה היום (שני), בסביבות השעה 12:30 להימלט בכניסה לבית המעצר בירושלים, לאחר שנכח בדיון בבית המשפט העליון. לאחר הדיון נלקח העציר, ביחד עם ארבעה עצורים נוספים, לבית המעצר במגרש הרוסים. שם היה אמור להמתין עד להעברתו לבית מעצר ניצן ברמלה שבו הוא כלוא.

על פי הדיווח ב-ynet, הרכב עצר בכניסה לבית המעצר בירושלים, שם מבוצעות עבודות שיפוצים ברחוב הצר. על פי ההערכה ההאקר הצליח לפתוח את אחד האזיקים באחד מרגליו באמצעות פלסטיק מאולתר. כאשר ירד מהרכב הוא דחף את אחד מסוהרי נחשון שנחבל כתוצאה מכך - והחל לברוח מהמקום בריצה. שני לוחמי נחשון של שירות בתי הסוהר דלקו אחריו והשתלטו עליו לאחר כמה עשרות מטרים בלבד.

כזכור, באפריל 2017 הוגשו הצעיר בן ה-18 כתבי אישום בארה"ב ובישראל הואשם בעוון סחיטה באיומים - לאחר ששיגר איומי שווא על פצצות במטוסים ועל פיגועים שכביכול מתוכננים במוסדות יהודיים בארה"ב. בכתב האישום שהוגש בית משפט השלום בתל אביב, צוין כי איים על כ-2,000 מוסדות. שמו עדיין נאסר לפרסום כיוון שביצע חלק מהפעולות כשהיה קטין.

ההאקר הטיל את חיתתו על נמלי תעופה, חברות תעופה, בתי ספר, מוסדות יהודיים, תחנות משטרה וכן כלפי כמה אנשים. עבירות נוספות שמייחסים לו בתביעה: פרסום ידיעות כוזבות הגורמות פחד ובהלה, עבירות מחשב והלבנת הון שביצע במשך כשנתיים. באישומים נוספים מיוחסות לו עבירות של נשיאת נשק, תקיפת שוטר, תיווך לסחר בסמים, מתן אמצעים לביצוע פשע, פרסום והחזקת חומרי תועבה.

כך למשל, מתואר בכתב אישום נגדו איום ששיגר על פצצה במטוס אל-על שהיה בדרכו לישראל. כתוצאה מכך הוקפצו מטוסי קרב צרפתים ושווייצרים כדי ללוות ולפקח על המטוס, כך שאם תהיינה אינדיקציות לריסוק המטוס מעל אדמת שוויץ, הוא ייורט מבעוד מועד. במקרה אחר איים הנאשם על שדה תעופה בקנדה, וכתוצאה מאיומיו הוסט מטוס נוסעים לשדה תעופה אחר, והנוסעים הוצאו מהמטוס במהרה בהליך של פינוי חירום באמצעות מגלשות. כך נפצעו שישה נוסעים.

באחד המקרים הוא איים על מטוס של קבוצת כדורסל מפורסמת בארה"ב בדרכה למשחק, מה שהוביל לסריקות נרחבות במטוס. במקרה אחר הוא התקשר למשטרה בניו ג'רזי ואיים כי הוא חמוש ומחזיק שלושה ילדים כבני ערובה וכי בכוונתו לירות בהם.

אביו של ההאקר סיפר בבית המשפט על מצבו הבריאותי המורכב של בנו ועל מחלות שתקפו אותו בעבר שלפי טענתו פגעו בכושר השיפוט שלו, וטען כי אינו כשיר לעמוד לדין: "אין כאן מניע של שנאה או בצע כסף. המדינה תגיד - מניעים של פושע, אבל זה שקר אחד גדול. הוא נער מסכן, לא פושע. צריך להבין את הבעיה המיוחדת שלו".

להאקר מחכה תיק אישומים עבה במיוחד בארה"ב, עם 28 סעיפים של ביצוע שיחות איומים והעברת מידע כוזב למשטרה. בכתב האישום שהוגש לבית המשפט הפדרלי באורלנדו, נכתב כי הצעיר ביצע 245 שיחות מאיימות, רובן למרכזים קהילתיים ולבתי ספר יהודיים בפלורידה, בחודשים ינואר עד מרס. בנוסף, השאיר ההאקר עשרות הודעות בהן הוא מאיים מוות על ילדים.

מדובר במאיים מסודר למדי שתיעד את כל שיחות האיומים שלו ושמר אותם בקבצים מסודרים. זאת, לצד כתבות חדשותיות המתארות את מעשיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר