"הצבא בודק אבל אין גזירה"

שבת, גיוס בנות ו'הפלג' • ח"כ יעקב אשר יורה לכל הכיוונים

יש צמצום בחילולי השבת ואין גזירה בנושא גיוס בנות, עוקץ את 'הפלג' - "פועלים מסיבות פוליטיות", ואת ח"כ מוזס - "צועק ומאיים" וקורא לא לוותר על בית שמש • ח"כ יעקב אשר בראיון מיוחד (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
חלק א': חילולי השבת, אשדוד וחוק הגיוס (צילום: כיכר השבת)

ח"כ יעקב אשר, איש 'דגל התורה', בראיון מיוחד ל"כיכר בכנסת", מתייחס לכל הנושאים הבוערים ויורה לכל הכיוונים, מחילולי השבת דרך הבחירות לרשויות המקומיות ועד לפלג הירושלמי.

חילולי השבת: "לגמרי, זה לא יפסיק, אך יש צמצום. השרים כץ לא מחפשים לעשות חילולי שבת בפרהסיה; אנחנו רוצים שיאכפו את חוק המרכולים על-ידי שאינם יהודים".

חוק הגיוס: "אנחנו צריכים להכין חוק שבנוי טוב שבעצם בא ומשקף את האג'נדה שלנו. לא כתוב בשום מקום שלימוד התורה 'שווה ערך'". ותוקף את איומי מוזס: "למה צריך לאיים? אנחנו עושים מה שטוב, אני לא אוהב דיבורים, אני אוהב מעשים".

חלק שני: הבחירות לרשויות המקומיות ופטירת מרן הגראי"ל שטיינמן

"גזירת הגיוס" ו'הפלג הירושלמי': "הם עושים את זה מסיבה פוליטית, מסיבה ייצוגית, לא מסיבה אחרת, אם היה מישהו אחר במקום השביעי ביהדות התורה, לא הייתה גזירה ולא היה שום דבר".

גיוס בנות: "לכל נותני העצות, שחלקם הגדול חושב שאנחנו לא צריכים להיות בבניין הזה, שיתנו לנו לעבוד, אנחנו יודעים מה לעשות. אין שום גזירה!".

אלעד: "ישראל פרוש הוא ראש עיר מצוין, ואם הוא לא היה מצוין אז השאלה הזו (קדנציה נוספת לפרוש. י"כ) לא הייתה נמצאת. אנחנו צריכים לקחת בחשבון את טובת העיר".

בית שמש: "לדגל התורה אסור לוותר על בית שמש. תמכנו באבוטבול 12 שנה, שילמדו מ'דגל'".

חיפה: "יונה יהב הולך על הראש של הציבור החרדי, לאו דווקא הליטאי".

פטירת מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל: "מתייעצים עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין ו'המועצת'".

"השרים כץ לא מחפשים חילולי שבת"

בפתח הראיון עסקנו בסוגיית השבת, אשר אומר כי "נכון שחילולי השבת לא הפסיקו לגמרי, אנחנו בתקופה הזו נמצאים בשיחות מול המשרדים השונים. לגמרי זה לא יפסיק. יש צמצום, אין לי בכך ספק. הרי מה שהזעיק אותנו זה היה הגל הענק הזה בעבודות משודרות ברחפן וכו', היום אנחנו תובעים את הדבר הזה ונמצאים בקשר מול המשרדים השונים".

ח"כ יעקב אשר בראיון לכתב 'כיכר השבת' ישי כהן

מי לדעתך אחראי לחילולי השבת, ישראל כץ או חיים כץ?

"תראה, זו לא שאלה של אחראי, יש שני פקטורים בעניין הזה, אחד זה מזמין העבודה והשני זה מאשר העבודה. אם מזמין העבודה שהוא שר התחבורה יורה לאנשי הצוות שלו - ואני יודע שהוא גם הורה - לקחת את השיקול הזה ולתכנן מראש את התוכניות שלא יצטרכו להיכנס לתחום השבת, ואם שר הרווחה יבדוק את התוכניות הללו וידע מבעוד מועד שאמרו לאנשים את ההנחיות הללו ולא ביצעו, כעת זה התפקיד להוציא את הדברים בפועל".

ח"כ אשר יוצא להגנת השרים כץ ואומר: "אנחנו יודעים ששני האנשים הללו לא מחפשים לעשות חילולי שבת בפרהסיה, לא השר כץ הזה ולא השר כץ הזה, אף פעם הם לא היו נקראים אצלנו אנטי דתיים ובוודאי לא אנטי שבת".

העיר אשדוד עולה לכותרות בחודש האחרון סביב מאבק השבת, נראה שב'דגל' שותקים...

"זו לא שאלה של דגל התורה שותקת, יש את המערכת העירונית, יצא פה צירוף מקרים שזה יצא ביחד עם חוק המרכולים. מה שקרה באשדוד לא קשור לחוק, הוא לא נגע בחוק העזר, זה הגיע ביחד, לא הזמן הכי מוצלח בעולם".

לא מחפש חילולי שבת. ישראל כץ (הדס פרוש, פלאש 90)

אשר שולח עקיצה מרומזת לראש העיר יחיאל לסרי ואומר כי "יכול להיות שמי שהיה צריך לקחת את החשבון, יכל לעשות זאת קודם או להתחיל אחר כך".

לדבריו, הם רוצים "שיאכפו את החוק, שיאכפו את זה גם על ידי שאינם יהודים, כי אז יצא שכרו בהפסדו".

מה אתה חושב על השר אביגדור ליברמן שהגיע בעיצומה של השבת לאשדוד וביקר בחנות חזיר?

"זה כאב מאוד, זה כאב מאוד כי בכל זאת מדובר בשר בכיר בממשלה, שר ביטחון. אני יכול רק לדון לכף זכות, לא יודע אם קוראים לזה זכות, הלחץ ומהלחמה שיש על הקולות, על ההסתות, אתה רואה פתאום את לפיד מתעורר לחיים ושם בצד את הטלית והפסיק את ההפרשות החלה, לדעתי זו הייתה שגיאה והתרסה, בטוח שגם הוא מבין את זה".

חוק הגיוס • "יש לפעמים סוג של אנשים שצועקים ומאיימים"

עברנו לשוחח עם הח"כ מדגל התורה על נושא חוק הגיוס, שנראה לכאורה - תקוע: "יש שתי אפשרויות, יש אפשרות להביא משהו שלא נכון ולא טוב, ואז תבוא אתה ותשאל אותי בלהיטות 'זה מה שהבאתם'?, ובעקבות ההתנהלות של בג"צ, שנכנס ללוחות זמנים קצרים יחסית, אנחנו צריכים להכין חוק שבנוי טוב שבעצם בא ומשקף את האג'נדה שלנו".

החוק יקבע שלימוד תורה שווה ערך לגיוס לצבא?

"לא, זה לא כתוב בשום מקום 'שווה ערך'. אנחנו אומרים דבר אחד, אנחנו עושים דברים בערך שלנו, לא מצד השתמטות אלא זה הערך שבו אנחנו מאמינים באמת".

אם היה להם נציג - לא הייתה 'גזירה' (מוחמד עואד / FLASH90)

יעקב אשר לא אוהב - בלשון המעטה - את האיום של ח"כ מנחם אליעזר מוזס להצמיד את חוק הגיוס לתקציב המדינה ואומר: "יש לפעמים, בעולמות אחרים, סוג של אנשים שצועקים ומאיימים, ויש את האנשים השקטים שבאם ועובדים בשקט, השקט הזה יותר חזק ומאיים מכל איום אחר, למה צריך לאיים? אנחנו עושים מה שטוב, מכאן ולבוא ולהצהיר ולאתגר אנשים, בשביל מה? אני לא אוהב דיבורים, אני אוהב מעשים".

אם 'הפלג' היו מקבלים נציג - לא היו 'גזירות גיוס'

דיברנו על גיוס, תגיד, יש גזירת גיוס נשים?

"כמו שלא הייתה גזירה אמיתית על אלה שניסו להגיד עד לפני חודש שיש גזירה...".

אשר דואג לעקוץ את 'הפלג הירושלמי' וטוען כי אם היו מכניסים נציג שלהם לרשימה, לא הייתה 'גזירת גיוס': "הם לפחות עושים את זה מסיבה פוליטית, מסיבה ייצוגית, לא מסיבה אחרת, בגלל שאם היה מישהו אחר במקום השביעי או השמיני ביהדות התורה, לא הייתה גזירה ולא היה שום דבר".

באשר לגיוס בנות אומר אשר כי "יש בעיות שהצבא עם הזמן התחיל קצת יותר לבדוק, היום יש כלי בדיקה קלים יותר בחיפוש במחשב, מה שהבנות כותבות על עצמן".

בשביל מה לאיים? ח"כ מוזס (יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ אשר מעביר מסר גם לקיצוניים ואומר: "לכל נותני העצות, שחלקם הגדול חושב שאנחנו לא צריכים להיות בבניין הזה, שיתנו לנו לעבוד, אנחנו יודעים מה לעשות. אין שום גזירה, אף אחד לא מכיר מקרים כאלה, בוודאי לא בנות שלומדות בסמינר, אף אחד מהן לא צריכה לבוא ולהתייצב".

הבחירות לרשויות המקומיות

שאלנו את ח"כ יעקב אשר כיצד תבוצע החלוקה בין ש"ס, אגודה ו'דגל': "אנחנו לא מדברים על חלוקות, כל עיר יש את האנשים שלה, אנחנו לא נמצאים בתוך התהליך הזה כל הזמן, בוודאי שאנחנו בשטח, כך שאין פה החלטה שהתקבלה, יש לנו את הזמן לעשות את הדברים הללו, ברור שזה ייבחן כל עיר וטובת העיר".

אלעד • לא פוסל קדנציה נוספת לישראל פרוש

נתחיל עם אלעד, בהסכם שלכם עם 'אגודה', הקדנציה הבאה היא שלכם, יש לכם כבר נציג?

"קודם כל ישראל פרוש הוא ראש עיר מצוין, ואם הוא לא היה מצוין אז השאלה הזו לא הייתה נמצאת. אנחנו צריכים לקחת בחשבון את טובת העיר, יש הסכם".

אשר לא פסול תמיכה בקדנציה נוספת לישראל פרוש: "שרוליק פרוש הוא ראש עיר מצוין, אם הוא לא היה מצוין ההסכם כבר היה מתחיל, נשב ונקבל את ההחלטות. דגל התורה הלכה עם פרוש וב"ה הייתה הצלחה".

בית שמש • "לדגל התורה אסור לוותר"

בית שמש: מה יש לכם נגד משה אבוטבול?

"חלילה, הפוך. 12 שנה שדגל התורה, בלי להיכנס להתחשבנויות, תמכה באפן מלא באבוטבול".

אז מה קרה עכשיו?

"יש התפתחות גאו-פוליטית, היום ב"ה יש ציבור ענק של ציבור של יהדות התורה, ליטאים וחסידים, אני חושב מבחינת 'דגל התורה', כתנועה, יש לנו מועמדים מצוינים, שניים, זה השיקול שלנו, נצטרך לקבל הכרעה, אני אומר: לדגל התורה אסור לוותר על בית שמש".

לדגל אסור לוותר על בית שמש. משה אבוטבול (יונתן זינדל, פלאש 90)

אשר מגיב לבקשת דרעי שלא להגיש מועמדות מול אבוטבול ואומר: "לא הלכנו למלחמה בקדנציה הקודמת, אנחנו נתנו 12 שנה תמיכה מלאה באבוטבול, תמיכה חברית ונכונה, שילמדו מאיתנו איך עושים את זה, כשהגיע הזמן לאיש מדגל התורה צריך להיות ראש העיר".

חיפה • "יונה יהב הולך על הראש של החרדים"

באשר לעיר חיפה אומר ח"כ אשר: "יונה יהב הולך על הראש של הציבור החרדי, לאו דווקא הליטאי, לקחת את 'נתיבות משה', אנשים שכל חפצם אחד - שהילדים שלהם ילמדו בבית ספר הנפלא הזה, והוא סרב. ויתרה מזו הוא לקח את נציג הציבור שעושה עבודת קודש מיכי אלפר..".

אומר יונה יהב שהכל זה מלחמה על ג'וב של סגנות לאלפר

"קודם כל, הוא לא צריך לתת לנו תפקיד - הוא מחוייב לנו לתפקיד סגן".

ואם היה נותן לכם סגן הכל היה מסתדר?

"קרית שמואל לא הייתה יורדת מסדר היום, לרגע אחד לא! הצעקות שלנו וועדות לא היו פחות, אלפר היה מגיע לוועדות, אנחנו מפקירים את הילדים בשביל ג'וב? כך הוא רוצה שזה יצטייר".

הולך על הראש של הציבור החרדי. יונה יהב (יונתן זינדל, פלאש 90)

לדבריו: "איך היינו מתייחסים שהיו מטילים וטו על נציג שלנו בעיר אחרת, דוגמא בערד או אשדוד, אין דבר כזה!".

על בני ברק הוא מסרב לדבר בשל כך ששימש כראש העיר, ובירושלים - לדבריו - מוקדם לדבר עד להחלטת ניר ברקת האם להתמודד לקדנציה נוספת.

עם זאת הוא אומר כי "חייב להיות אחידות בירושלים, על כל מועמד שלא יהיה, הכוח שלנו הוא הגודל שלנו, אני מקווה שלא יקרה שום דבר ושלא יצטרכו לסכסך בנינו".

בסיום הראיון מתייחס ח"כ יעקב אשר על הימים ב'דגל התורה' לאחר פטירת מרן הגראי"ל שטיינמן ועם מי הולכים להתייעץ לפני קבלת ההחלטות. צפו בריאיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר