הותר לפרסום

אלו העצורים בפרשת בזק: שאול אלוביץ', ניר חפץ ושלמה פילבר

שאול אלוביץ', ניר חפץ, שלמה פילבר, אור ואיריס אלוביץ' וסטלה הנדלר - הם העצורים בפרשת בזק - תיק 4000, שהתחדשה השבוע בחשד לעבירות שוחד • הפרטים (חדשות)

חפץ, אלוביץ' ופילבר (צילום: מוטי קמחי, אוראל כהן - ynet)

שאול אלוביץ' - בעל השליטה בבזק, ניר חפץ - יועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלמה פילבר - מנכ"ל משרד התקשורת, אור ואיריס אלוביץ' - בנו ואשתו של בעל השליטה בחברה, סטלה הנדלר - מנכ"לית בזק ועמיקם שורר - מנהל פעילות אסטרטגיה ופיתוח עסקי של בזק - הם העצורים בפרשת בזק המכונה "תיק 4000" שהתחדשה השבוע במלוא עוזה - כך הותר הלילה (שלישי) לפרסום.

העצורים חשודים במעורבות במתן וקבלת שוחד בחשד למעורבות במהלכים שנעשו לכאורה לקידום האינטרסים הכלכליים של חברת בזק, בין השאר בתמורה לסיקור הוגן באתר 'וואלה'. כפי הנראה, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר בפרשה ורעייתו שרה צפויה למסור עדות, בשל יחסיה עם איריס אלוביץ'.

לפי הדיווח ב-ynet, חוקרי המשטרה מחזיקים בהודעות סלולריות, מיילים והקלטות של חלק מהמעורבים. העצורים בפרשה עוכבו לחקירה ביום ראשון ולאחר מכן נעצרו ומעצרם הוארך בארבעה עד חמישה ימים. בהודעת המשטרה נאמר כי נוכח ראיות שמצאה רשות ניירות ערך בפרשה, שהעלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, נפתחה חקירה משותפת חדשה.

ההערכה היא כי המשטרה ורשות ניירות ערך מחזיקים ב"עדות זהב" משמעותית של אחד המעורבים.

עוד דווח ב-ynet כי צוות החקירה נמצא על סף חתימה על הסכם עד מדינה עם אחד החשודים בפרשה ואולם בשלב זה שומרים החוקרים את הקלפים צמוד לחזה ולא מספרים מיהו.

בין האישים שהעידו במשטרה בפרשה - ואינם חשודים - מנכ"ל 'וואלה' אילן ישועה, עורכי האתר בעבר ובהווה, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר הראל לוקר ומנהל לשכת נתניהו לשעבר דוד שרן.

שאול אלוביץ' חשוד בשורת עבירות בהן עבירה על חוק ניירות ערך, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה ועבירות הלבנת הון ומתן שוחד. מטעמו של אלוביץ' נמסר כי הוא "מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו. אנו מציעים להתאזר בסבלנות ולא למהר להסיק מסקנות. אנו סמוכים ובטוחים שכאשר הדברים יתבהרו, ניתן יהיה להיווכח שלא עבר כל עבירה".

יצוין כי היום התפטר עורך הדין ז'ק חן מצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשות 1000 ו-2000 מאחר והוא משמש כסנגורו של אלוביץ'.

ליועץ התקשורת ניר חפץ מייחסים החוקרים קבלת שוחד ושיבוש מהלכי חקירה. בערוץ 10 פורסמו בתחילת השבוע הקלטות של חפץ שבהן הוא נשמע אומר: "אני לאלוביץ' כל דבר, אם צריך משהו תגיד. זו קרבה הכי גדולה שיש".

סנגורו של חפץ, עו"ד ירון קוסטליץ', אמר כי "חפץ זומן לעדות רק לפני חודש וחצי ברשת לניירות ערך והשיב על כל השאלות שנשאל. לפי ההלכה הפסוקה, גם כאשר אין ודאות ביחס לסטטוס הנחקר, מן הראוי להבהיר לנחקר כי האפשרות יהפוך לחשוד – קיימת. כך לא נעשה בעניינו על ידי הרשות החוקרת, ולעניין זה נודעת משמעות רבה לעניין המשך חקירתו של מר חפץ. אני משוכנע כי בסיומה של החקירה יתברר כי מר חפץ אינו חשוד והוא ישוב לעיסוקיו".

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, חשוד בקבלת שוחד ובשיבוש הליכי חקירה בצוותא. פילבר חשוד כי היה הציר המרכזי בין נתניהו לעסקיו של אלוביץ'.

מנכ"לית בזק סטלה הנדלר זומנה תחילה למסירת עדות וברגע האחרון היא הובאה להארכת מעצר בחשד למתן שוחד. סנגורה עו"ד נתי שמחוני מסר: "מרשתי משתפת פעולה באופן מלא וכופרת בחשדות המיוחסים לה כלל ועיקר. אנו סבורים כי ניתן היה וצריך להימנע ממעצרה ואנו תקווה שחירותה לא תישלל מעבר לכך. גברת הנדלר בטוחה בחפותה המליאה וכי בבוא העת יוחלט על סגירת התיק כנגדה".

ראש הממשלה נתניהו מסר בתגובה על הפרסומים: "זו עוד חקירת סרק בלחץ התקשורת. מסע הציד התקשורתי נמשך במלא עוזו. כל ההחלטות שנתקבלו בעניין בזק היו בהתאם להמלצות של ועדות מקצועיות ושל גורמים מקצועיים. אחרי שיצא האוויר מ-1000 ו-2000 ואחרי שמתברר שאין בכלל אוויר ב-3000, התקשורת יצרה לחץ כביר לייצר בלון חדש - 4000. גם ממנו יצא כל האוויר.

"משרד המשפטים הבהיר בדו"ח מבקר המדינה ביחס לבזק: 'ראש הממשלה לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת... לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספציפי שניתן היה להצביע עליה כהחלטה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה בפגם של ניגוד עניינים'. לכן מדובר בבועה מלאכותית שגם היא תתפוצץ".

מטעמה של איריס אלוביץ', רעייתו של שאול אלוביץ', נמסר כי "אין שחר לטענות נגד גב' אלוביץ' ואנו משוכנעים שכך יתברר".

מטעמו של הבן אור אלוביץ' נמסר: "קיימות טענות עובדתיות ומשפטיות כבדות משקל שיש בהן כדי לשמוט כל בסיס לחשד בעניינו של אור אלוביץ. אין לנו ספק שזאת צריכה להיות מסקנת רשויות החקירה בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר