שנה אחר הפינוי

הוצבו בתים ראשונים ביישוב למפוני עמונה

לאחר שנה בה נותרו ללא קורת גג והתגוררו באכסניית נוער, הוצבו המבנים הראשונים ביישוב החדש "עמיחי" מתוך 36 מבנים שיוצבו ביומיים הבאים • "אור בקצה המנהרה" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עמיחי (צילום: דוברות היישוב)

שנה לאחר פינויו של היישוב עמונה ורק היום (רביעי) לאחר תלאות רבות יוצבו לראשונה הבתים הראשונים ביישוב החדש 'עמיחי'

"בשעה טובה אנו זוכים הבוקר לראות את הבתים הראשונים מוצבים על הקרקע ביישוב החדש עמיחי. לאחר עבודה אין סופית של למעלה משנה החל היום מבצע של 48 שעות להצבת 36 מבנים בישוב עמיחי. לראשונה מתחילת מפעל ההתיישבות מוקם ישוב באופן ממלכתי ביוזמת המדינה וע"י המועצה", מסרו אנשי היישוב.

"לאחר יותר משנה ארוכה וקשה בה חיינו כפליטים באכסניית נוער, לאחר העקירה הקשה שעברנו מהבית, ממחוזות ילדותינו, מעמונה שלנו - היום יעלו קראוונים ראשונים לישוב החדש שהקמנו, עמיחי, והכל באור יום וכדין. היום אנו מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה, ואנחנו בציפייה גדולה לצאת מהאכסניה עוד לפני פסח ולעלות בשמחה גדולה לעמיחי", אמרו התושבים שסבלו לא מעט בשנה האחרונה לאחר שההבטחות שנמסרו להם טרם הפינוי התמוססו לאחריו.

כזכור, לפני כחצי שנה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי זכה לשבחים מראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מטה המאבק של מפוני עמונה לאחר שדרעי הצליח להגיע להסכמות והביא לפתרון עם משרדו, משרד הפנים בבעיות הבירוקרטיות הרבות שעמדו מול המפונים.

"עמונה אמנם נפלה, אך העליה לעמיחי הופכת את הניצחון של ארגוני השמאל לנצחון פירוס. מאבקם הנחרץ והבלתי מתפשר של תושבי עמונה והמועצה האזורית מטה בנימין הביא לחקיקת חוק ההסדרה; להכשרת אלפי בתים ביהודה ושומרון על ידי היועץ המשפטי לממשלה; להקמת הישוב עמיחי ואישור תוכנית לבניית 1100 בתים, ובעצם להכשרת גוש שילה כולו. אבל יותר מכל, מאבקנו הביא את ישראל לאמירה מדינית חד משמעית: מדינת ישראל בונה ישוב גדול חוקי לאור יום ביהודה ושומרון כי השהייה של ישראל ביו"ש איננה תקלה, והישוב היהודי ביו"ש איננו קלף מיקוח לצורכי משא ומתן. עם ישראל חזר למולדתו כדי לבנות ולחיות בה", מסרו הבוקר התושבים הנרגשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר