שוחד בינלאומי

ארבעה עצורים נוספים בפרשת 'שיכון ובינוי'

המשטרה עצרה ארבעה חשודים נוספים בפרשת חברת הבנייה 'שיכון ובינוי', בחשד למתן שוחד לעובדי ציבור באפריקה כדי לקדם מיזמי בנייה במאות מיליוני דולרים (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

המשטרה עצרה הבוקר (חמישי) ארבעה חשודים נוספים בחקירת פרשת השוחד בחברת הבנייה "שיכון ובינוי" שנחשפה מוקדם יותר השבוע. בין החשודים בכירים מאוד בחברה בהווה ובעבר. בתום החקירה הוחלט להביא להארכת מעצר שניים מהחשודים והם יובאו לבית משפט השלום בראשון לציון.

כזכור, ביום שלישי עוכבו לחקירה ארבעה בכירים בחברת בת של שיכון ובינוי שמשרדיה ממוקמים בשווייץ. הם חשודים שנתנו שוחד לעובדי ציבור באפריקה כדי לאפשר ביצוע מיזמי ענק בהיקף של מאות מיליוני דולרים.

החקירה מתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, בשיתוף עם גורמי אכיפה בינלאומיים, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה. הפרשה מתמקדת במתן שוחד לכאורה על-ידי החברה העוסקת בהקמת תשתיות ברחבי העולם. החברה העבירה לכאורה תשלומי שוחד לנציגי ממשל זרים, בד בבד עם ביצוע עבירות נוספות.

על פי החשד, תשלומי השוחד יועדו לאפשר ביצועם של מיזמי בניה באפריקה בהיקף של מאות מיליוני דולרים. במקביל לחקירה מתבצעת אכיפה כלכלית נרחבת במהלכה נתפס רכוש השייך לחברה לצורך חילוט "כחלק מהמאבק בעבירות הלבנת הון", לשון הודעת המשטרה.

מהחברה נמסר לאחר פרוץ הפרשה שלשום: "נודע כי ארבעה עובדים בעבר ובהווה של חברה נכדה זרה עוכבו הבוקר לחקירה על ידי משטרת ישראל. כמו כן, הגיעו בשעות הבוקר למשרדי חברה בת, המחזיקה בחברה הנכדה הזרה, חוקרי משטרה לצורך קבלת מסמכים על פי צו שעילתו חשד לשוחד.

"יצוין כי החברה הנכדה הזרה פנתה ביוזמתה לגורמי אכיפה זרים באירופה (מקום מושבה של החברה הזרה), וזאת לאור טענות שהועלו כלפי החברה הנכדה הזרה על ידי עובד שלה לשעבר ביחס לתקינות התנהלותה באפריקה במסגרת תביעה בבית הדין לעבודה שהוגשה כנגדה, ודיווחה להם אודות הטענות שהעלה העובד לשעבר ואודות הצעדים הננקטים על ידה לבדיקתן של אותן טענות".

"בהקשר זה החברה הנכדה הזרה עורכת ביוזמתה בדיקה מעמיקה באמצעות גוף חשבונאי-חקירתי חיצוני ובלתי תלוי מחו"ל הנוגעת להתנהלותה באפריקה. הבדיקה עודנה מתנהלת. עוד יצוין כי לאחרונה התקבלה בחברה הנכדה הזרה פנייה ממחלקת INT בבנק העולמי לפיה בכוונתו לבצע הליך Audit בקשר עם מספר פרויקטים של החברה הנכדה בקניה אשר הבנק העולמי היה מעורב במימונם. לא ידוע לחברה האם ישנו קשר בין שלושת האירועים המתוארים לעיל. לחברה אין יכולת להעריך בשלב זה את נכונות הטענות ואת השפעת האירועים הנ"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר