החלטת דרמטית

השרה שקד: "אשים סוף לצילום חשודים בבית המשפט"

שרת המשפטים איילת שקד הודיעה היום בכנסת כי בכוונתה ובכוונת נשיאת העליון לשים סוף לתופעה המבישה של צילום חשודים המובאים לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השרה איילת שקד (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

אחת התופעות המבישות מתרחשת בכל פעם שעצור מפורסם מובא לבית המשפט, עשרות צלמים מסתערים על העצור ומתעדים אותו במשך דקות מכל זווית, עד לתחילת הדיון בעניינו. כעת, שרת המשפטים איילת שקד מכריזה כי תשים לכך סוף ותבטל את צילום החשודים בבית המשפט.

השרה שקד התייחסה לנושא במענה לשאילתה של חברת הכנסת רויטל סוויד ואמרה: "בשעה שנלקחת חירותו של אדם אסור שיילקח גם כבודו. אין הצדקה לרמוס חשודים עד עפר. לעתים זכות הציבור לדעת נסוגה מפני כבוד האדם, היא אינה כוללת זכות למציצנות והשפלה".

לדבריה: "ברור שאנשים שחרב עליהם עולמם לא צריכים לעבור את ההליך המבזה הזה. בכוונתי ובכוונת נשיאת בית המשפט העליון לשנות את הנוהל בחודשיים הקרובים. צריך לשים לזה סוף ולזכור שאדם חף מפשע עד שתוכח אשמתו, גם כאשר הוא במעצר".

ח"כ סויד אמרה לשקד במליאת הכנסת: "האם לצלם חשודה, סטלה הנדלר, במשך דקות ארוכות כשהיא מגיחה מתאי מעצר ומול כולם אומר לה אחד הצלמים: 'מה שלומך ילדה יפה'. האם זאת זכות הציבור לדעת? זה ביזוי והשפלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר