התפרעות באולם

עאהד תמימי קיבלה עונש קל; חברתה סטרה לתובע

משפטה של עאהד תמימי בת ה-17 צפוי להיגמר בהסדר טיעון בו היא תרצה רק 8 חודשי מאסר על הכאת החיילים. במהלך הדיון, סטרה קרובת משפחתה לתובע הצבאי - ונעצרה (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בניסן תשע"ח | 21.03.18
עאהד תמימי, נור תמימי ואמה. הסדר טיעון משולש (צילומים: Flash90 וצילום מסך מתוך טוויטר)

הפרקליטות הצבאית חתמה היום (רביעי) על הסדר טיעון עם סניגוריה של הנערה הפלסטינית הפרובוקטיבית עאהד תמימי, שהואשמה כזכור בתקיפת קצין וחייל בכפר נבי סאלח, מקום מגוריה.

על פי ההסדר, יעמוד עונשה של בת ה-17 על שמונה חודשי מאסר בפועל. עונשה של נור תמימי, בת דודתה של עאהד שהשתתפה אף היא בתקיפה, יעמוד על חמישה חודשי מאסר. גם אמה של תמימי תרצה שמונה חודשי מאסר בפועל. כל אלו אך נקנסו בכמה אלפי ש"ח.

במסגרת הסיכום בין הצדדים, תודה עאהד בתקיפת הקצין, בהסתה ובהשתתפות בשני אירועים קודמים של מהומות מול כוחות הביטחון. עוד מסתמן, כי אם היא תעבור עבירה של אלימות ב-3 השנים הבאות היא תיאלץ לרצות עוד חמישה חודשי מאסר בפועל.

תיעוד הכאת החיילים בידי עאהד תמימי וקרוביה (צילום: מתוך פייסבוק)

במהלך הדיון הערב, קמה לפתע קרובת משפחתה של תמימי, ערביה ישראלית, וסטרה בפניו של הפרקליט מהתביעה הצבאית. היא נעצרה במקום.

כזכור, התקרית בגינה נעצרה תמימי, היא כזכור המכות שנתנה למפקד פלוגת חוד בחטיבה המרחבית ולחייל בפלוגה, תקרית שתועדה ועוררה סערה גדולה בישראל.

מדובר צה"ל נמסר, לגבי התקרית בבית המשפט: "אזרחית נקטה אלימות כלפי פרקליט צבאי, שלא הגיב לפרובוקציה. המשטרה הוזמנה למקום ועצרה את האזרחית. צה"ל רואה בחומרה את האירוע ומייחס חשיבות לכך שימוצה עמה הדין".

המשטרה דיווחה: "במהלך דיון שהתקיים בבית דין הצבאי במחנה עופר, אזרחית ישראלית שנכחה באולם הדיונים תקפה וסטרה בפניו של פרקליט צבאי תוך כדי הדיון. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו את החשודה לחקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר