ישתחרר לרגל יום העצמאות

עונשו של העריק הוחמר; 'הפלג': "יוצאים למחאה המונית"

לאחר ריקודי השמחה של רבני "הפלג הירושלמי" על קולת עונשו של מאיר בורודיאנסקי, שהועמד על 20 ימי מאסר בלבד, התביעה הצבאית ערערה בדרישה להחמיר איתו - ועונשו הוחמר (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בניסן תשע"ח | 21.03.18
הפגנה של 'הפלג' על מעצר עריק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

דרמה בבית המשפט הצבאי בקריה: התביעה הצבאית הגישה היום (רביעי) ערעור על החלטת בית הדין הצבאי ביפו שהקל עם העריק מאיר בורודיאנסקי וגזר עליו 20 ימי מאסר בלבד - והצליחה להחמיר את עונשו ל-45 ימי מעצר. עם זאת, העריק ייצא ממעצרו לחופשה של שמונה ימים במהלך חג הפסח.

פרקליטו של העריק, עו"ד מנחם שטאובר, אם ל"כיכר השבת" כי האסיר ירצה בפועל 34 ימי מאסר, זאת בשל הפחתה לרגל חנינות יום העצמאות.

השופט אמר בדיון כי העריק "הורשע עקב השתמטות. סקרנו את הראיות ואת גזר הדין הקודם. זה לא טכני - שלא פעל לסדר תורתו אומנותו, בכך פגע בשיוויון בנטל ונגד השילוב ולכן הוא חמור מאד".

בדיון, שנערך הערב, דרש נציג התביעה להשית על העריק מ"הפלג הירושלמי" לא פחות מ-150 ימי מאסר, דרישה שאם הייתה מתקבלת, הייתה צפויה להוציא שוב לרחובות את חבריו מהפלג, בתקופת ערב פסח העמוסה.

ל"כיכר השבת" נודע, כי השופט ביקש מהצדדים - התביעה ועו"ד מנחם שטאובר - שינסו להגיע להסכמות. המתווה שהוצע, ביקש שימי המאסר יהיו אמנם פחות מה-150 שמבקשת התביעה, אך גם יותר מה-20 עליהם הוחלט אתמול.

מ"הוועדה להצלת עולם התורה" נמסר: "עקב הענישה הנפשעת על אסיר עולם התורה מאיר בורדיאנסקי, התכנסו בשעה האחרונה חברי הוועדה להצלת עולם התורה בבתיהם של גדולי ישראל, ושמעו מהם את ההוראה: "להחריף את המאבק. מחר (חמישי) יתכנסו המוני בית ישראל למחאה המונית במוקדים שיפורסמו בהמשך".

"כל ניסיון לשבור את רוחינו יתקל שוב ושוב בחומה עיקשת של רבבות גיבורי החיל שיעמדו מנגד ויזעקו סרה נגד המגמות הפשרניות מבית ומחוץ. השופט, קודם גזר הדין הסביר את החמרת הענישה בכך שהסירוב להתייצב בלשכות הגיוס פוגע בשילוב החרדים בצה"ל, נוכיח לכל מי שחפץ - כי נמשיך בכל הכוח לפגוע באותו שילוב נוראי, כהוראת גדולי ישראל בכל הדורות".

שמחת רבני 'מועצת הפלג' לאחר העונש הקל אתמול (באדיבות המצלם)

כזכור, לאחר ההחלטה המקילה - שאם היתה נשארת, בורודיאנסקי היה משתחרר כבר מחרתיים - פצחו חברי 'מועצת הפלג' שהגיעו לבית המשפט, בריקוד ספונטני, לקול שירת "והיא שעמדה עלינו לכלותינו".

"הוועדה להצלת עולם התורה" הגיבה אז כי "המאבק העיקש נגד גזירת הגיוס ימשיך בכל הכוח. אלפי תלמידי ישיבות אינם מתייצבים בלשכות הגיוס, ואליהם מצטרפים ויצטרפו עוד מאות בכל שנה. רבינו מרן ראש הישיבה זצוק"ל ובעקבותיו מועצת גדולי עולם התורה, הנחו אותנו להוביל את המאבק עד להשבת הסדר תורתו אומנותו, ללא התניה במכסות ויעדי גיוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר