בתשובה לבג"ץ

המדינה מגינה על הרבנות: "אין להכניס חמץ לבתי החולים"

מפתיע: בתשובה שהגישה היום מדינת ישראל לבג"ץ, היא מבקשת לדחות את עתירת 'הפורום החילוני' נגד איסור הכנסת מוצרי מזון לבתי החולים, מחשש שיהיה בהם גם חמץ (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המדינה מסרה היום (ראשון) את תשובתה לבג''ץ, ממנה עולה כי היא תומכת בעמדת הרבנות הראשית לגבי הקפדות על כשרות בתי החולים בחג הפסח, ומבקשת בשל גך לדחות את העתירה שהגיש 'הפורום החילוני' בענין.

כזכור, בעתירה שהוגשה עם יו"ר מרץ תמר זנדברג וח"כים נוספים מהשמאל, התבקש בג"ץ להורות על ביטול האיסור על הכנסת מוצרי מזון בשערי בתי החולים בישראל במהלך חג הפסח, שכידוע נועד למנוע הימצאות חמץ בבתי החולים.

בתשובתה היום, מתייצבת כאמור המדינה לצד הרבנות הראשית והנוהל שלפיו רק בית חולים שימנע הכנסת מזון לשטחו, יוכל לקבל תעודת 'כשר לפסח'.

וכך נכתב: "אין כל עילה לביטול הנוהל המתנה מתן תעודות כשרות לבתי החולים, במניעת הכנסת מזון לשטחי בתי החולים בימות פסח. לשם מימוש הנוהל, נוהגים בתי החולים להציב בכניסות לשטחיהם שלטים המורים לציבור הנכנסים בשערי בתי החולים, להנחות את המבקרים בדבר איסור הכנסת מזון לבית החולים בחג הפסח".

"ככל שיימצא, אגב החיפוש הביטחוני, כי בכליהם של המבקרים נמצא מזון אשר אינו פירות או ירקות טריים ושלמים או מזון ארוז הנושא תווית כשרות לפסח מגורם מוסמך, יופנו המבקרים למקומות נאותים בכניסה שבהם יוכלו להפקיד את המזון ולקבלו בצאתם מבית החולים''.

''מדובר בנוהל סביר וראוי אשר נועד להבטיח את הצורך לשמור על בתי החולים נגישים עבור אנשים אשר נוהגים מנהגי כשרות בפסח", נאמר עוד בתשובת המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר