צפו בראיון

הישיבה התיכונית הצעירה ש’מותירה אבק’ לוותיקות

בשנה האחרונה חלה עלייה של 30% ברישום לישיבות תיכוניות חרדיות, כך לפי מקורות העוסקים בנושא, זאת לאחר שבשנים האחרונות מספר הישיבות התיכוניות החרדיות הוכפל. מה הסיבות לביקוש הגבוה? צפו (אקטואלי)

kikar.co.il | כיכר השבת |
הרה״ג ברוך לנדאו, ראש ישיבת נהרדעא (צילום: באדיבות המצלם)

אנשי המועצה המקומית גני תקווה, הניצבת בתווך שבין פתח תקווה וקריית אונו, הופתעו לגלות בשנה שעברה כי יישובם העפיל לראש טבלת ציוני הבגרות בישראל הודות למוסד חינוכי בלתי שגרתי וכזה שלא זכה מצידם עד אז ליחס מיוחד: ישיבה. שמה של הישיבה הוא ‘נהרדעא’.

ישיבת נהרדעא הוקמה על ידי פועלי אגודת ישראל לפני כ-14 שנה והינה ותיקת מוסדות החינוך המתחדשים של התנועה. בישיבה שהחלה עם תלמידים ספורים הספיקו לעבור מאז מעל ל-500 בחורים, כאשר ביום הבחינה האחרון לשנה הבאה התייצבו מעל ל-130 מועמדים, מהם עתידים להיבחר 30 בלבד שיתקבלו ללימודים במוסד.

נהרדעא הינה ישיבה תיכונית חרדית וככזאת היא נזכרת בכפיפה אחת עם הישיבות הוותיקות יותר בתחום זה: ישיבת היישוב החדש, ישיבת מערבא וישיבת נהורא. אך בשנה שעברה הצליחה נהרדעא להפתיע לא רק את ראשי המועצה המקומית אשר בגבולותיה היא מתנהלת אלא גם את ״מתחרותיה״. בעוד ישיבות שנחשבו עד אז ל’יוקרתיות’ שבין הישיבות התיכוניות החרדיות, משתרכות אי שם במקום ה-200 וה-600 בטבלת התיכונים המובילים בישראל ברמת ציוני הבגרות, הצליחה ‘נהרדעא’ להותיר אבק לכל מתחרותיה הוותיקות ולהעפיל למקום 15 המכובד.

גם בגזרת לימודי הקודש ההישגים מרשימים - אלה נמדדים בעיקר בזהותן של הישיבות הגדולות המקבלות את בוגרי ‘נהרדעא’. עליהן נמנות כיום, בין היתר: וולפסון, חמד, סילבר, איתרי, עטרת, חברון ועוד.

"נטו טובת התלמידים"

כששואלים את ראש הישיבה הרב ברוך לנדאו, דמות מוכרת ומוערכת בפתח תקווה ובעולם הישיבתי, מה מייחד את הישיבה שלו על פני כל הקיימות, בוחר לנדאו להתמקד דווקא בפן שמוסדות חינוך אחרים השואפים למתג עצמם כ’יוקרתיים’ ממעטים להציב בחזית: ״מה שמייחד את המקום זו הנקודה שבחור יודע שמאמינים בו תומכים בו ונמצאים לצידו כל הזמן בכדי לוודא שהוא מתקדם״.

״יש פה צוות שנמצא עם התלמידים כל היום, כל הזמן, ונותנים לבחור את כל הנשמה. בחור שרואה שנותנים לו את כל הנשמה ומאמינים בו - מביא את עצמו להישגים גבוהים. אם פעם חשבו שדווקא תלמיד חלש צריך חום ויחס, היום אנחנו רואים שגם בחורים חזקים שיש להם חום ויחס מגיעים להישגים גבוהים הרבה יותר בהשוואה לאחרים שלא מקבלים את החום״ ממשיך הרב לנדאו ומסביר את משנתו החינוכית.

כאשר ראש הישיבה נשאל על ידנו בסוגיית ‘כסף מנלן?’, תשובה בלתי שגרתית בפיו, ״אין לי שום התעסקות בנושאים כלכליים״ הוא אומר ומוסיף ״כל העול הכלכלי של המוסד הוא על ‘פועלי אגודת ישראל’ ועל הרב חנוך ורדיגר. הצוות של פא״י לא מתערב בנושאים החינוכיים והצוות החינוכי לא עוסק כלל בנושאים כלכליים וכספיים. מה שעומד בפנינו הוא נטו טובת התלמידים״.

כשותפים להצלחה הפדגוגית הוא מונה את עמיתיו: אלון שוסטר, המנהל הפדגוגי ומי שנחשב לדמות מוכרת ומוערכת בתחום הוראת המתמטיקה בישראל; המשגיח הרב יוסף בורנשטיין המשמש גם כר״מ של שיעור א; הרב יוסף גינצלר, דיין בב״ד בירושלים ור״מ שיעור ג; הרב נחמיה פישמן, ר״מ שיעור ב; הרב יונתן גרוסמן המשמש כר״מ בקיאות; הרב מאיר בלייכר והרב אברהם רבינוביץ’.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר