עלייה של 11% במספר האוטיסטים בישראל

על פי נתוני משרד הרווחה ישנה עלייה משמעותית של 11% במספר המאובחנים כאוטיסטים בישראל כשהשאלה המרכזית היא האם יש שינוי מעשי או רק עלייה במודעות לכך (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

משרד העבודה והרווחה פרסם נתונים חדשים המצביעים על עלייה של 11% במספר האוטיסטים בישראל בין השנים 2016 ל־2017. ובמספרים - בישראל מאובחנים כ15,820 אנשים כאוטיסטים, מספר המהווה עלייה של למעלה מ־50% בארבע השנים האחרונות.

במשרד הרווחה שפרסם את הנתונים המדאיגים, הסבירו כי הצמיחה המדאיגה נגרמה כתוצאה, מיכולות אבחנה גבוהות יותר ובשל המודעות לאוטיזם שהולכת וגדלה במהלך השנים האחרונות. יחד עם זאת, קשה להסביר באופן נחרץ מהן הסיבות לעלייה במספר המאובחנים. כאשר בוחנים את סה"כ הנתונים, ניכרת עלייה משמעותית בשנים האחרונות: בשנת 2014 אובחנו 10,465 ישראלים כאוטיסטים ואילו בשנה שעברה מספר זה כבר הגיע ל־15,820.

על פי הנתונים שפרסם המשרד, ישנם גם שינויים גיאוגרפיים - למשל, באזור הדרום נרשמה עלייה של כעשרה אחוזים במספר המאובחנים משנת ־2016 לשנת ־2017. ואילו באזור הצפון נרשמה עלייה משמעותית יותר של כארבע עשר אחוזים, באזור ירושלים העלייה היא של כשלושה עשר אחוזים, ובתל־אביב והמרכז, האזור עם הכי הרבה אוטיסטים במדינה, נרשמה עלייה קטנה יחסית של שמונה אחוזים.

במשרד הרווחה דאגו לציין, כי לצד הצמיחה במספר הישראלים המאובחנים כאוטיסטים, קיימת גם צמיחה בתקציבים המיועדים לטיפול בהם. על פי הדיווח, גדל תקציב משרד הרווחה עבור הטיפול באוטיזם ובאוטיסטים מ-180 מיליון שקלים ב־2016 ל־500 מיליון שקלים ב־2018. גורמי הרווחה מצביעים על כך שהוקמו בשנה האחרונה 14 מסגרות דיור חדשות לאוטיסטים וכי 1,700 אנשים עם אוטיזם קיבלו מעני דיור שונים. עוד נמסר כי ב־2017 גדל מספר מקבלי השירותים בקהילה ב־17% — כאשר כ־2,500 ילדים ובוגרים שולבו במסגרות פנאי ותמיכה, 2,000 ילדים ובוגרים השתמשו בשירותי חונכות, ו־1,200 בני נוער מתבגרים ובוגרים קיבלו שירותי הכנה והשתלבות בתעסוקה. בנוסף עולה כי 855 פעוטות קיבלו שירותי מעון יום שיקומי.

שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר "בשלוש השנים האחרונות איכות הטיפול באנשים על הספקטרום האוטיסטי השתפרה משמעותית, הגדלנו את תקני כוח האדם והרחבנו את השירותים לרווחתם, לאחר שהתשתית הנדרשת נבנתה, אנו פועלים לעיגון הזכויות בחקיקה

יש לציין, כי ישראל היא אינה המדינה היחידה שסובלת מעליה במספר המאובחנים, שיעורי גדילה דומים נרשמו במדינות מערביות מפותחות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר