יום הזיכרון לשואה ולגבורה

רה"מ בנימין נתניהו: "נתקוף את כל מי שמאיים להשמידנו"

אירועי יום הזכרון לשואה ולגבורה נפתחו הערב בשעה 20:00 בטקס ממלכתי שנערך בכיכר גטו ורשה ב'יד ושם'. הנשיא ריבלין הצהיר: "לעולם לא ניתן יד למתכחשים לאמת או למנסים להשכיחה" (בארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אירועי יום הזכרון לשואה ולגבורה נפתחו הערב (רביעי) בשעה 20:00, בטקס ממלכתי שנערך בכיכר גטו ורשה ב'יד ושם'. בעצרת נשאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו, וששה ניצולי שואה מדליקים משואות לזכר ששת המיליונים.

"לא ננוח, עד שנבטיח שלכול אישה ואיש, ילד וילדה יש שם. לעולם לא ניתן יד למתכחשים לאמת או למנסים להשכיח אותה. לא מצד בודדים או ארגונים, לא מצד ראשי מפלגות וגם לא מצד ראשי מדינות" אמר הנשיא ראובן ריבלין בנאומו. "גרמניה לא קנתה את סליחתם של היהודים, כפי שאף אומה לא תוכל לחוקק את שכחתם. העם היהודי לעולם יישא את דגל המאבק באנטישמיות ובגזענות. שום אינטרס פוליטי, מדיני או כלכלי לא יגרום לנו להעלים עין מהן, לא באירופה ולא בשום מקום אחר".

"איננו מצפים לצדק באירופה שיתקן את העבר. צדק לא יוכל לצמוח מהאדמה עליה נשרפו חיים אחינו ואחיותינו. אנו כן מצפים למצוא שותפות אמת, שיחד איתן נלמד מה היה ונבטיח - שלעולם לא עוד". הנשיא ריבלין הוסיף ואמר כי "האנטישמיות לא תיעלם ולא נעלמה, שנאת ישראל לא השתנתה, אבל אנחנו השתנינו. אנחנו חזקים ובטוחים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס כי "אירועי הימים האחרונים מלמדים שהעמידה מול הרשע והתוקפנות היא שליחות שמוטלת על כל דור ודור. אין דור שפטור ממשימה זו, ואבוי לדור שמתחמק ממנה".

בנאומו, הזכיר נתניהו צלב קרס שהניפו מפגינים סמוך לגדר המערכת בעזה, ואת הטבח בסוריה: "ראינו את הילדים הסורים שנטבחו בנשק כימי. לבנו נקרע למראה הזוועה, לקח אחד גדול מלווה אותנו מאז השואה: רוע רצחני שלא מתייצבים נגדו מתפשט במהירות, ובהדרגה מאיים על האנושות כולה".

"זה היה המסר העיקרי שלי בוועידת הביטחון העולמית במינכן לפני חודשיים. באתי כראש ממשלת ישראל למינכן מתוך מודעות לאירועים הקשים שהתחוללו בעיר, במינכן החל הצורר הנאצי להפיץ את תורת הגזע האיומה, במינכן חתמו מנהיגי העולם החופשי לפני 80 שנה על הסכם פייסני עם התוקפן. הם ביקשו למנוע מלחמה, אבל הוויתורים שלהם רק קירבו אותה, העצימו את נזקיה והביאו לכיבושה של כל אירופה".

"יש לנו מדינה עצמאית", אמר נתניהו, "ישראל לעולם לא תנהג בדרך שגויה זו. אנו בולמים את התוקפנות באיבה, ואלו אינן מילים ריקות. אנו מגבים אותן במעשים. תקיפות מול תוקפנות, תקיפות בהגנה, בהרתעה, בהתקפה, תקיפות מול כל מי שמאיים להשמידנו".

"גם היום משטר קיצוני מאיים עלינו, מאיים על שלום העולם כולו - המשטר הזה מצהיר במפורש שבכוונותו להשמיד אותנו, את מדינת היהודים. יש מי שמשלה את עצמו, כפי שארע במינכן ב-1938, שההסכם עם המשטר האיראני יעצור את תוקפנותו. אבל לאורך ההיסטוריה ראינו שוב ושוב כיצד הסכמים עם משטרים כאלה לא היו שווים את הניייר שהם כתובים עליו. כך קרה גם עם הסכם הגרעין".

(Yonatan Sindel/Flash90)
(Yonatan Sindel/Flash90)
(Yonatan Sindel/Flash90)
(Yonatan Sindel/Flash90)
(Yonatan Sindel/Flash90)
(Yonatan Sindel/Flash90)
(Yonatan Sindel/Flash90)
(Yonatan Sindel/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר