'עצמאות' למי? // פדות רוטנמר

המילה 'עצמאות' יכולה לבטא כוונת רבות ושונות. יום העצמאות השבעים למדינה יכול להוות הזדמנות טובה לבדוק מהי 'עצמאות' בשבילי וכיצד להתחבר אליה (מאמע, דעות)

פדות רוטנמר | כיכר השבת |
עצמאית? פדות רוטנמר (צילום: באדיבות השולחת)

מסתבר, שאנשים אומרים את המילה 'עצמאות', הם משתמשים באותה מילה כדי לבטא דברים שונים. בשביל סבתא בת השמונים ושש , עצמאות היא היכולת לדאוג לעצמה, לטפל בעצמה, לא להיות תלויה באחרים. לצעוד לבד לבית מרקחת. בשביל מרים בת הארבעים, עצמאות היא הקמת עסק פרטי שלה, בלי בוסים מעליה. לראות איך שהמותג שלה צומח. כשיצחק אומר 'עצמאות', הוא מתכוון לחופש פעולה, ולאמון מוחלט מצד ההורים והסביבה, בכל מה שיעשה. ויעל מבטאת בקשה קטנה במילה עצמאות, תנו לי לטעות כדי ללמוד מהטעויות שלי, גם אם אשלם על כך ביוקר.

יום העצמאות השבעים למדינה יכול להוות הזדמנות טובה לבדוק מהי עצמאות בשבילי.

עצמאות בעיני, זו היכולת להישאר בלתי תלויה בסובבים ובנסיבות. עצמאות זו היכולת לפעול מתוך בחירה מושכלת בכל רגע נתון, מבלי להיגרר אחר מה שקורה מסביב לפעול כ'מגיבה אוטומטית' סדרתית.

נכון, הסביבה משפיעה.

עצמאות בשבילי, זו היכולת להתחבר ל'אני' העצמי והפנימי שבי, ליהנות מהצדדים היפים שלי. ולהשלים עם הצללים והחלקים האלו, שאני פחות אוהבת...

עצמאות זו הזכות לחיות בשלום, לאהוב , לחבק . עצמאות בעיניי, היא היכולת להודות על כל הטוב שעוטף אותנו. על הורים אחים ומשפחה. על יום של עשייה. חיוך של ילד. ויש עוד הרבה. עצמאות היא לדאוג לסובבים אותי. להיות ביחסים טובים עם עצמי, למרות ובגלל כל מה שאני, לא להניח לאף אחד לשלוט עלי, על מעשי ועל תגובותיי ובעצם, פשוט להיות אני.

אז תגידי, מהי העצמאות בשבילך?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית