לאחר טור קטלני ב'המודיע'

באיחוד הצלה כועסים על ליצמן: 'תן לנו קרדיט כמו למד"א'

התאונה הקטלנית בה נהרג קרוב משפחתו של האדמו"ר מגור, והתנהלותם של מתנדבים רפואיים בזירת האסון, מחזירה את המתיחות בין 'איחוד' למד"א - כשבמוקד: יעקב ליצמן (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ליצמן עם מנכ"ל איחוד הצלה. ארכיון (באדיבות המצלם)

"יש לי הרבה שאלות שעדיין לא פתורות", כך אומר הבוקר (ראשון) מנכ"ל 'איחוד הצלה' משה טייטלבוים, לגבי התנהלות סגן שר הבריאות בתקופה האחרונה מול ארגונו.

דבריו של טייטלבוים, בראיון לתכנית 'מנדי וביתאן' ברדיו כאן מורשת, באים לאחר שבימים האחרונים שבה המתיחות הקשה בין איחוד הצלה למד"א, זאת על רקע מאמר שפורסם בסוף השבוע בביטאון אגודת ישראל 'המודיע', המזוהה עם חסידות גור אותה ליצמן מייצג, שתקף את 'איחוד' באופן בוטה.

תחת הכותרת "הצלה או הצלם", מתח העיתון ביקורת חמורה על מתנדבי הצלה שמצלמים בזירות אסון - זאת תוך הבהרה שלא מדובר במתנדבי מד"א. מאמר זה הגיע בעקבות התאונה הקטלנית בה נהרג בן משפחתו של האדמו"ר מגור, כשלפי העיתון מתנדבי הצלה הפיצו מידע חסר אחריות שפגע במשפחות נפגעי התאונה.טייטלבוים הבהיר הבוקר כי אף שליצמן דאג בעבר ל'איחוד הצלה', ואמנם הוא מבין שבתוקף תפקידו הממלכתי נאלץ ליצמן להגן גם על עמדת מד"א, אך הוא "מבקש שיתנו גם לנו את המידע, לא רק למד"א. המתנדבים שלנו מוכשרים באותה רמה כמו אלו של מד"א. מי שאומר שהם מגיעים כדי לצלם, פשוט חוטא למטרה".

זירת התאונה הקטלנית (צילום: מד"א ואיחוד הצלה)

"אז אני אומר גם לסגן השר וגם לכל הגורמים האחראים במשרד הבריאות: תנו למתנדבי איחוד הצלה את הקרדיט ואת היכולת להציל חיים. אני מקווה שנגיע לימים מאוזנים שנוכל לעבוד בשיתוף פעולה".

לדבריו, מתנדב 'איחוד' שנתפס כשהוא מתעד זירה אליה הוא הוזעק, מוענש בחומרה.

יצוין, כי הבוקר פורסמה ב'המודיע' הבהרה המנסה להוריד את גובה הלהבות, לפיה כוונת הטור הביקורתי המדובר אינה לגוף הצלה ספציפי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר