טראמפ מאיים שוב

"אם איראן תאיים עלינו, היא תשלם מחיר שמעטים שילמו"

במסיבת עיתונאים עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, איים דונלד טראמפ כי אם איראן תאיים על ארצות הברית, היא תשלם מחיר "שרק מדינות בודדות ברחבי העולם שילמו בעבר" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
טראמפ ומקרון, הערב (צילום: מתוך הטוויטר של עמנואל מקרון)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ משגר הערב (שלישי) מסר מאיים וחריף לאיראן. במסיבת עיתונאים שקיים טראמפ יחד עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, הוא איים כי אם איראן תאיים על ארצות הברית ותחדש את תוכניתה הגרעינית, היא תשלם מחיר שרק מעטים שילמו, כדבריו.

במהלך מסיבת העיתונאים, הציב טראמפ לאירופה תאריך גג לתיקון כשלי הסכם הגרעין על איראן - ה-12 במאי. לדברי טראמפ, אם הכשלים בהסכם לא יתוקנו עד אז, ארצו תחדש את הסנקציות על איראן. מקרון הגיע לוושינגטון בניסיון לשכנע את טראמפ שלא לסגת מההסכם עם איראן.

"ההסכם עם איראן היה הסכם לא שפוי, הסכם נוראי שלא היה אמור להיעשות אי פעם" אמר טראמפ, והצהיר: "נראה מה קורה, אם איראן תאיים עלינו בכל צורה שהיא, היא תשלם מחיר שמעט מדינות שילמו בעבר".

טראמפ הוסיף ואמר עוד כי "צרפת וארה"ב מסכימות שאי אפשר לתת לאיראן לפתח נשק גרעיני, ושהמשטר האיראני חייב להפסיק לתמוך בטרור".

במקביל, שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר לסוכנות הידיעה AP כי אם ארה"ב תחליט לפרוש מהסכם הגרעין, סביר להניח שגם איראן תפרוש ממנו.

לחיצת היד של מקרון וטראמפ הערב (צילום: מתוך הטוויטר של עמנואל מקרון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר