"עדות"

אליעד לנדאו מסקרן באלבום בכורה - ביקורת

הזמר והיוצר אליעד לנדאו באלבום בכורה - 'עדות'. מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' האזין לאלבום הייחודי שמעביר לראשונה תחושות של ההתמודדות עם הטרור (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

אליעד לנדאו בשבילי הוא היוצר שמשקף בצורה הכי עמוקה את הטרור והכאב שחווים אלו שחיים ביהודה ושומרון והאנשים שהם מכירים נפגעים בטרור הפלסטיני הנתעב. אלבומו החדש - 'עדות' מביא זווית מוזיקלית מעניינת במיוחד כזו שיודעת להביע גם כאב וצער לצד תקווה ותפילה.

לנדאו (34) תושב גוש עציון, עבר תהפוכות רבות בחייו הוא למד בישיבות רבות ושונות, ביניהן גם שנתיים וחצי בישיבה ליטאית וגם כמה שנים לאחר מכן ביחידת מסתערבים...

אלבום הבכורה שלו בהפקתם המוזיקלית המשובחת של יובל שפריר ועופר קורן, נע על ציר הרוק הישראלי שמתכתב עם המקורות והפסוקים עם נימה נוגה שתואמת לחלוטין לקולו המהורהר של לנדאו.

לנדאו עוסק בשירים בלבטים פנימיים דוגמת השיר הקופצני המצוין "קר לי וחם", שעושה שימוש מדהים במוזיקה כדי ליצור את תחושת הבלבול אותה הוא רוצה להעביר אל מול הפזמון בו הוא מצהיר שהדרך היא דווקא "להרפות מההגה" של השליטה שאנו נאבקים עליו כל הזמן ולתת לספינה לשוט מעצמה. הקלרינט הבכייני שמצטרף לקראת סופו של השיר משתלב בצורה מעניינת על מצע הגיטרות המנסרות ויוצר שוב אווירה ייחודית שמעבירה את המסר בגוון נוסף.

אחד השירים שתפס את אוזניי הוא "אנא לא בכוח" בו מתכתב לנדאו עם תפילת אנא בכוח הידועה המיוחסת לתנא רבי נחוניה בן הקנה. בשיר שכתב לנדאו הוא מספר על הדרך אל האמונה ומתפלל "אנא לא בכוח, ענני ברוך".

לנדאו לוקח את המסע המוזיקלי האישי שלו גם לתוך ההשפעות המוזיקליות שלו. השיר "נושא אלמותיו" בהשפעתו המוזיקלית של שירו הנודע של החזן-זמר יוסל'ה רוזנבלט בו לנדאו שר או יותר נכון מדבר לעצמו כשהפזמון הוא מנגינת שיר המעלות.

אחד השירים הכואבים באלבום הוא "קינה", שיר שנכתב לזכרם של שלושת הנערים החטופים בהשראת שירו של ר' שלמה קרליבך "על אלה אני בוכיה" מתוך מגילת איכה.

שיר בולט נוסף הוא "נפרד ממך" שיר רוק בועט עם עיבוד גיטרות משובח במיוחד. בשיר מדבר לנדאו על פרידה מחבר או בכלל מתקופה. השיר כמו האלבום כולו מעביר תחושה אישית המנותקת מיומרנות יתר ופשוט מסקרנת כדי לרצות לדעת יותר על האיש הזה עם עיני התכלת ים והנשמה העמוקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר