איום חדש: סכנת הכחדה לטרנד העקבים?

הן עוד לא נמצאות על השטיח האדום, אבל נעלי הספורט האופנתיות משתלטות על עוד ועוד זירות, ומאיימות על טרנד נעלי העקב הוותיק. כך האופנה משתנה מול עינינו (אופנה)

ריבה רפפורט | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מסתבר שהפריט הכי נשי בכל הדורות, כבר לא הכרחי עד כדי כך במדף הנעליים של הנשים ב-2018. אומנם עקבים תמיד יישארו הנעליים הכי מחמיאות, מגביהות, ומחטבות אך כמו בכל עונה, טרנדים וותיקים מתחלפים למען טרנדים טובים או נוחים יותר. והטרנד החם ביותר עכשיו הוא: נעלי ספורט יוקרתיות.

כבר שמענו לא מעט על העובדה שתוחלת חיי האישה ארוכה מזו של הגבר, השאלה אם אישה החיה על עקבים שינתה את גרף תוחלת החיים לטוב או לרע.

'עקבים' היא אולי המילה הכי זוהרת בחייה של כל ילדה שמחכה להיות בוגרת מספיק כדי לצאת לקנות אותן בפעם הראשונה עם אמא בחנות 'כפר השעשועים' עם פונפונים מעל, ומסרק באריזת חסכון. בדיוק באופן שבו אנחנו מתלהבות מלהחזיק בובת תינוק כשאנחנו תינוקות בעצמנו. אז למה לא להביא את זה לעולם העקבים ולהתחיל עם הסבל מבעוד מועד?

אז זהו, שעדיף שלא. מסתבר שישנה תוחלת לחיי העקב שאישה מוכנה לסבול. ציטוט ישן על נשים אומר כי "הן עושות כל מה שגברים עושים, אך הן עושות זאת לאחור בעקבים גבוהים".

זה ברור שאין אסטרטגיה לחיים בריאים יותר על עקבים. אם אני בורחת מרוצח, אעדיף לא לרוץ אחורה בעקבים גבוהים אלא לנעול נעלי ריצה עם בולמי זעזוע, ספידות נחיתה רכה ושרוכים מסיליקון בלתי נקרע.

מה שבטוח הוא שעקבים לא באים להקל על חיי הנשים. וככל שתתחילי לנעול אותם מוקדם יותר, כמו בקריירת קרקס, התפקיד שלך בתחום יסתיים מהר יותר.

אז אובייסלי, נשאלת השאלה - למה?

אם תגידו שזה יפה יותר, התשובה היא שזה תלוי אופנה. עכשיו למשל, האופנה שכבשה את כל העולם היא דווקא נעלי ספורט. כוכבות פופ, שחקניות ואומניות מלמדות את הצופות בכל הרשתות החברתיות כי הדבר הנכון הוא דווקא לפזר כמה מאות דולרים על נעלי ספורט ולהניח את העקבים במדף האחורי.

כמה אכזרי כלפי אותן נשים שחיו בעידן בו רק עקבים הייתה אופציה, אופנה אכן משפיעה על איכות חיים. בימי הביניים למשל, נשים לבשו אוהל מברזל על מנת לתת נפח לשמלה המלכותית שלהן. מה שנשמע כמו סרט מאוד רע. היום, נעלי ריצה הן מה שהרחוב מבקש מכן לנעול ובכבוד.

כמובן שעל השטיח האדום עוד לא דרכו עם נעלי ספורט, כך גם בטקסים להענקת פרסים, פסטיבלים ועוד. אך כיום לא ניתן לדעת מה עוד מצפה לנו. פעם תיקים שקופים לא היו בכלל אופציה, ובמקרה שכן, זו הייתה שקית מהמכולת אם בכלל.

כך לדוגמא קיארה פראני, בלוגרית האופנה המצליחה בעולם עם 12.8 מליון עוקבים באינסטגרם ובעלת חברת נעליים ותיקים, נועלת לא מעט נעלי ספורט שהשקיעה בהם לא פחות שטרות מאשר בעקבים:

אם כבר, האופנה כן מעודדת תוחלת חיים גבוהה יותר, לכו תנסו נעלי ספורט. ולגבי גובה? זה עניין של זמן עד שיצאו נעלי ריצה עם עקב 10 סנטימטר. מה שבטוח, זה שאז כולן יהיו מרוצות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית