המדריך המלא לשמירה על כמות נוזלים תקינה אצל תינוקות

החום הכבד של הקיץ מציב שאלות רבות בנושא הנוזלים והשתייה. רונית דוייב, המנהלת המדעית של אבוט יצרנית סימילאק למהדרין, מגישה תשובות לשאלות הנפוצות של הורים בקיץ (בריאות, שיווקי)

למנוע התייבשות (צילום: shutterstock)

מאיזה גיל מותר לתינוק לשתות מים?

על פי הנחיות משרד הבריאות מגיל חצי שנה ומעלה אפשר לתת לתינוק מים. הוספת נוזלים פרט לחלב אם או פורמולה עד גיל זה מסוכנת לתינוק כיוון שהיא עלולה לבוא על חשבון הרכיבים התזונתיים החיוניים להתפתחותו.

בימים חמים מאוד, הקפידו להאכיל תינוק מתחת לגיל חצי שנה בזמנים קבועים, כך שיקבל את כמות הנוזלים הדרושה לגופו. במקביל היו ערניים לסימנים העשויים להעיד על מחסור במים.

כיצד מזהים אם התינוק בסכנת התייבשות?

הסימנים המעידים על חוסר נוזלים אצל תינוקות הם: פה יבש, בכי ללא דמעות, חיתול יבש למעלה מ-3 שעות, עיניים או לחיים שקועות וכן עלייה של חום הגוף, התנהגות בלתי רגילה, רגזנות וישנוניות.

כיצד ניתן לעודד לשתייה פעוט שאינו מוכן לשתות מים?

מומלץ להקפיד על שתייה במשך היום ולהעדיף מים על פני משקאות אחרים. שתיית משקאות ממותקים בכמות גדולה עלולה להחליף מזונות בעלי ערך תזונתי, לפגוע בתיאבון של הפעוט ולגרום לו לעששת.

יש להפוך את שתיית המים לנגישה: להזכיר לילדים לשתות, להפחית קניית משקאות ממותקים, לשתות עם הפעוט. ניתן לשלב משחקי שתייה חווייתיים, לקנות לילד כוס יפה או להוסיף למים קוביות קרח כדי לגרות אותו לשתות.

האם ניתן לקרר פורמולה לתינוקות ביום חם כדי לרענן את התינוק בעת השתייה?

ההמלצה היא לשתות פורמולה בטמפרטורת החדר ולהכין אותה סמוך להאכלת התינוק. בימים חמים מאוד ולתינוק מגיל חצי שנה, ניתן לקרר מעט את הבקבוק על ידי השארתו במקרר לדקות ספורות.

בגלל החום הגבוה, יש להימנע מהשארת פורמולה מוכנה למשך זמן ארוך מחוץ למקרר. ניתן לאחסן את הפורמולה המוכנה שנותרה בבקבוק אטום לזמן מרבי של 24 שעות במקרר. לאחר שהתקררה, אין לחמם שוב את הפורמולה.

על מה חשוב להקפיד בחום הכבד בתחום ההיגיינה?

יש לנקות היטב את הבקבוקים, הפטמות, המכסים, הטבעות, מחלק המנות וכל כלי אחר המשמש להכנת הפורמולה לאחר כל האכלה באמצעות מברשות ניקוי ולהשתמש במים חמים ובסבון.

בקיץ גוברים הסיכויים להידבק במחלות שכיחות בשל מזג האוויר החם המעודד התפתחות חיידקים.

ניתן לעזור למערכת החיסון של התינוק באמצעות התזונה. סימילאק למהדרין, הפורמולה שהוכחה מדעית כמסייעת להתפתחות שכלית ועיכול קל, מעניקה לתינוק רכיבים הדרושים לחיזוק המערכת החיסונית, שיסייעו לו לעבור את הקיץ בצורה בריאה.

הרכב סימילאק למהדרין הוכח מדעית כתומך בהתפתחות תאי מערכת החיסון והנוגדנים בעזרת שני רכיבים חיוניים:

פרהביוטיקה – פחמימות המעודדות התרבות חיידקים המסייעים בשמירת מערכת העיכול ומערכת החיסון.

נוקלאוטידים – רכיבים המגבירים ייצור נוגדנים חשובים. סימילאק למהדרין הוא היחיד בישראל המכיל נוקלאוטידים הזהים בכמות ובהרכב לאלו שבחלב אם.

תוכן הכתבה באדיבות רונית דוייב המנהלת המדעית של אבוט יצרנית סימילאק למהדרין

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר