נציגי משרד ראש הממשלה בביקור במעון 'סולם' לשילוב תכנית מ'סיכון לסיכוי'

ביקור לא שגרתי נרשם השבוע במעון קיד קט מבית 'סולם' (סיוע ועידוד לילד המיוחד) בירושלים. נציגי משרד ראש הממשלה הגיעו ללמוד מקרוב על התכנית מ'סיכון לסיכוי' שמופעלת במעון (משפחה, שיווקי)

ביקור במעון סולם. (צילום: יחצ)

הנציגות המורכבת מהצוות המקצועי המקים בקרית הממשלה החדשה מעון יום עבור ילדי העובדים, הגיע לסיור על מנת לעמוד מקרוב על הדרכים שבהם ניתן לשלב גם ילדים בעלי צרכים מיוחדים במעון שיוקם ע"י משרד ראה"מ. לאחרונה הוזמנו צוות מעון 'סולם' למפגש במשרד רוה"מ, שם ביקשו ללמוד על הדרכים היעילות והנכונות לשילוב בעלי צרכים מיוחדים במעון רגיל, מתוך הנסיון העשיר של סולם בתחום.

סולם זכיינית של משרד הרווחה להפעלת תכנית 'מסיכון לסיכוי' בירושלים. התכנית נועדה לשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במעון רגיל. ההצלחה של 'סולם' בהפעלת התכנית, יצרה לה שם בקרב בעלי המקצוע, ולפיכך הוחלט במשרד רוה"מ לקיים סיור במעון 'סולם', על מנת לחוות באופן אישי, ללמוד מכלי ראשון ולקבל טיפים מקצועיים, על הדרך הנכונה ליישום התכנית.

התכנית מ'סיכון לסיכוי', נועדה לילדים בעלי עיכוב התפתחותי קל. המופנים על ידי קופות החולים או המרכזים להתפתחות הילד. במסגרת התכנית מקבלים הילדים סייעת שיקומית, טיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וקלינאית תקשורת, בליווי עו"ס. הצוות הטיפולי מדריך את צוות המעון ואת ההורים ובעבודה אינטנסיבית בס"ד מצמצם הפעוט את הפער ההתפתחותי בתוך מסגרת חברתית רגילה עם בני גילו. נוכחותם של אנשי המקצוע במסגרת המעון, תורמת גם לשאר ילדי הקבוצה, באיתור קשיים ובמתן דגש ותשומת לב להתפתחותם התקינה

התכנית רשמה במשך השנים בהם היא מופעלת ב'סולם' הצלחה רבה. מרבית הילדים הצליחו להדביק את הפער ההתפתחותי ועם סיום המעון השתלבו בהצלחה במסגרת לימודים רגילה.

הגב' אסתר ארנסטר מנכלי"ת 'סולם': "אני שמחה לראות שההשקעה וההצלחה שלנו בפרויקט מ'סיכון לסיכוי' מקבלת הדים, ובאים ללמוד מאתנו לשלב את התכנית במעונות אחרים בצורה המיטבית ביותר לטובת ילדים עם עיכוב התפתחותי. את הניסיון שרכשנו ביישום הפרויקט, שמחים לחלוק עם אחרים".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר