המקצועות הנחשבים ביותר במגזר: הייטק, רפואה ועריכת דין

סקר חדש בוחן את עמדותיו ותפיסותיו של הציבור החרדי כלפי השכלה גבוהה ושוק העבודה מצא כי קיימת מגמה חיובית בולטת כלפיי לימודים אקדמיים: כ-48% מהמגזר מאמינים שלימודים אקדמיים מצדיקים את ההשקעה, והם משפרים את כושר ההשתכרות ומצדיקים את ההשקעה (לימודים, שיווקי)

הייטק. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בשנה האחרונה נושא שילוב של חרדים בהשכלה הגבוהה ובשוק התעסוקה צבר תאוצה ואחוז הלומדים עלה באופן משמעותי במכללות ובאוניברסיטאות השונות.

עפ"י סקר חדש של מכון "סקר כהלכה", מכון המחקר של הציבור החרדי נמצאו נתונים המעידים על מגמת שינוי בולטת במגזר החרדי- כ-48% מהנשאלים מסכימים כי לימודים אקדמיים מצדיקים את ההשקעה, ומאמינים שתואר ראשון ישפר את כושר ההשתכרות שלהם וזאת למרות החשש הטבעי של האוכלוסייה הלימודית מהשילוב שבין העולם התורני לעולם האקדמיה המתבטא בכך שכ- 80% מהחרדים חושבים שלימודים אקדמיים פוגעים ברמה הרוחנית של הלומד. מטבע הדברים, צעירים חרדים מחזיקים בעמדות מתונות יותר ביחס למידת הפגיעה הרוחנית של לימודים אקדמיים בעוד שחרדים מבוגרים (56 ומעלה) קיצוניים יותר בעמדתם כי הלימודים עלולים לייצר פגיעה.

עוד נמצא כי המקצועות הנחשבים ביותר בקרב המגזר החרדי הם הייטק (40%), רפואה (29%) ועריכת דין (22%) וראיית חשבון (19%). המקצועות הכי פחות נחשבים בעיניהם: אדריכלות (6%), פרסום (6%), חינוך והוראה (3%).

לשאלה מהו לדעתך המוסד האקדמי המוביל בהכשרת חרדים להצלחה בשוק העבודה? הקריה האקדמית אונו הוזכרה בשכיחות הגדולה ביותר- 15% מהאוכלוסייה. 'מבח"ר' ו'שטראוס' הם המוסדות שהוזכרו ברמה השנייה.

חיים זיכרמן, ראש הקמפוסים החרדים בקריה האקדמית אונו: "המגזר החרדי בשנים האחרונות נכנס לאקדמיה באופן משמעותי ובהיקף רחב לאור ההבנה החשובה כי ההשכלה הגבוהה מהווה שער כניסה לעולם התעסוקה האיכותי ולשילוב בחברה הישראלית. כמות החרדים המתדפקת על שערי ההשכלה הגבוהה מוכיחה כי קיימת היכולת לשלב בין החיים התורניים לבין הרצון לרכוש תואר ולהשתלב בשוק התעסוקה. השתלבותם של בוגרי אונו והקמפוסים החרדים האחרים בשוק התעסוקה היא ההוכחה הניצחת לחשיבותם של לימודים מותאמים לאוכלוסיה החרדית, כאשר הנתונים מראים כי לאחר סיום התואר מתאפשר להם לעבוד ולהשתכר בכבוד. אונו תמשיך בע"ה להוביל את האקדמיה החרדית במצוינות ותוך התאמה מקסימלית לאתגרי שוק העבודה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר