רוצה תואר אקדמי? תעודת הוראה שווה לך כמעט שליש מנקודות הזכות לתואר

הבשורה האמיתית של האוניברסיטה הפתוחה היא לבוגרות סמינר שיש להן תעודת הוראה: תעודת הוראה יכולה להקנות עד 36 נקודות זכות, שמהוות כשליש מהנקודות הנדרשות לתואר (לימודים, שיווקי)

האוניברסיטה הפתוחה. אילוסטרציה (צילום: יחצ)

אם תשאלו את מי שהכיר את מירי לאורך השנים מהי התכונה הבולטת אצלה, התשובה ודאי תהיה: ארגון וסדר. אצל מירי כל פרט נמצא במקום הראוי לו, רשימות הן דבר שבשגרה וכל מטלה חדשה הופכת למשימה מורכבת, שכוללת תחקיר מקדים, הצבת יעדים ובחינת אפשרויות פעולה.

בגיל 37, לאחר 15 שנים מוצלחות בהוראה, החליטה מירי שהיא רוצה משהו אחר.

בשלוש השנים האחרונות מצאה את עצמה שלא במתכוון משמשת אוזן קשבת עבור תלמידות שביקשו לשפוך את לבן ולשתף בלבטים, בדאגות ובכעסים, ולא היה להן למי לפנות. כל בעיה חינוכית שעלתה הגיעה איכשהו לאוזניה של מירי, עם בקשה אישית מההנהלה שתתערב. "מבחינה מעשית, אני יכולה להצליח בתחום הפסיכולוגיה, לפתוח קליניקה עצמאית וגם להרוויח יפה", עשתה מירי חישוב מהיר בשיחת הערב הקבועה שלה עם מאיר בעלה. "לפעמים אדם צריך חידוש בחיים, להיות יצירתי ולהבין מה טוב לו. נכון שאני אוהבת את תחום ההוראה, אבל חשוב לי להסתכל גם על העתיד, ואני תוהה לפעמים כיצד נתמודד עם השנים הבאות ועם נישואי הילדים בעוד אתה אברך. לדעתי מקצוע מכובד ומכניס, זה מה שעלי להשיג", כך שכנעה מירי ספק את עצמה ספק את מאיר, שתמך בה בכל מהלך.

כדרכה תמיד, החלה מירי מיד לפעול לקידום ה"פרויקט" החדש. היא התחילה לבדוק מוסדות להשכלה גבוהה ולברר עלויות, תנאי קבלה, משך לימודים ועוד. כשהגיעה לאוניברסיטה הפתוחה חשה הקלה. העובדה שאין צורך בתנאי קבלה הקלה עליה מבחינה אחת: זמן. למירי יש יכולות גבוהות והיא לא חששה מהשלמות שאולי תצטרך לעשות. כשבחנה את הנושא, הדבר המרכזי שתפס את תשומת לבה היה ההכרה בלימודים קודמים. לא אישה כמו מירי תעבור הלאה מבלי להבין את העניין לעומק, והיא אכן בדקה וגילתה:

סטודנטים שמגיעים ללמוד באוניברסיטה הפתוחה זכאים לפנות לוועדה להכרה בלימודים קודמים. הבשורה האמיתית של האוניברסיטה היא לבוגרות סמינר שיש להן תעודת הוראה: תעודת הוראה יכולה להקנות עד 36 נקודות זכות, שמהוות כשליש מהנקודות הנדרשות לתואר. לימודי ישיבה מקנים הכרה השווה עד 24 נקודות זכות בלימודים לתואר. יודגש כי מדובר בתארים מסוימים, וההכרה תלויה כמובן בתואר הנבחר.

"כל נקודה שווה זהב" – למירי זה היה ברור. לאחר שביררה את זכויותיה, החלה את לימודיה לתואר, בשכר לימוד אוניברסיטאי, כשהיא זכאית להכרה בלימודיה הקודמים, ואפילו למלגה. ההשקעה בלימודי הפסיכולוגיה שבחרה ומאמציה לעמוד בדרישות המחמירות של האוניברסיטה הפתוחה, הוכיחו את עצמם. מירי הציבה לעצמה מטרה – והצליחה להשיג אותה.

האוניברסיטה הפתוחה - תואר יוקרתי המותאם לדרך החרדית | לפרטים לחצו כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר