איך מעצבים סלון שגם יתאים לאירוח?

בשביל לעצב סלון שמתאים לאירוח תצטרכו לבחור בצורה נכונה את צבעי הקירות, הרהיטים ומכשירי החשמל. במאמר הבא נציג בפניכם טיפים שיהפכו את הביקור הבא של החברים לחוויה בלתי נשכחת (צרכנות, שיווקי)

עיצוב סלון. (צילום: רשיון חופשי pexels)

רוב האנשים משתמשים בסלון כדי לנוח, להירגע ולבלות עם הילדים ובני המשפחה. עם זאת, הסלון הוא החדר הכי חשוב בבית ויש לו גם תפקיד בקביעת רושם ראשוני. בנוסף, הסלון הוא המקום שבו נרצה לארח חברים ומן הראוי לעצב אותו בהתאם. הבעיה היא שמדובר במשימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב והיא דורשת השקעה לא מבוטלת של זמן ומחשבה.

העיצוב של הסלון מתחיל בבחירת צבעים לקירות. מומלץ להשתמש בגוונים עדינים כדי ליצור מראה הרמוני, אך ניתן גם להדביק טפטים ולהחליף אותם אחת לתקופה מסוימת על מנת לרענן את חלל הפנים במינימום מאמץ. כמו כן, הסוד של אנשי מקצוע הוא למקם נישות גבס לצד אלמנטים בקיר ולשחרר שטח רצפה בעזרת מקומות תלייה, מדפים ומזנון.

כך תתכננו את המרחב - בסלון גדול או קטן

הדבר החשוב ביותר בעיצוב סלון שגם יתאים לאירוח הוא לתכנן נכון את המרחב. זה אומר שצריך לקחת בחשבון את מספר הפונקציות והפעולות המתוכננות, לפי הרגלי האירוח וכמות הנפשות במשפחה. בכל הנוגע למיקום הרהיטים, יש לתכנן מעברים נוחים של 50 ס"מ לפחות ולמנוע צפיפות עם פתרונות מודולאריים. ספה נפתחת למשל תאפשר לכם לארח חברים ולהציע להם לישון, בעוד שולחן נפתח ישמש אתכם גם בשגרה וגם בערבי שישי.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין סיבה לוותר על מצוות האירוח גם אם הסלון קטן. בחללים כאלה כל מה שצריך לעשות הוא ליצור אזור מרכזי אחד גדול ומרווח ולוותר לגמרי על מעברים מיותרים. כך מנצלים באופן מקסימאלי את השטח, מונעים עומס ומשיגים אווירה נעימה יותר. במקביל, מומלץ למקם את הישיבה עם החזית כלפי הדלת וכך לפתוח את שדה הראייה ולהשיג אשליה אופטית של חלל גדול.

מה לגבי שקעי חשמל?

הדברים הקטנים עושים הבדל גדול בכל הנוגע לעיצוב סלון שמיועד לשגרה ולאירוח. בין אם יש או אין לכם טלוויזיה בסלון של הבית זכרו שאביזרי החשמל ממוקמים בדרך כלל בגובה נמוך של כ-40 ס"מ מהרצפה ולכן כדאי להשאיר עבורם שקעי חשמל וטלפון פנויים. במקביל, זה גובה אידיאלי להסתרה על ידי הספה או השידה ומומלץ לנצל את זה כבר בשלבים המוקדמים של תכנון הבית.

לבסוף, תנו עדיפות לתכנון שמחבר בין חלל הסלון והמטבח. לתכנון כזה יש יתרון משמעותי מבחינת ניצול השטח ותחושת המרחב והוא ישמש אתכם ברמה הפרקטית בחגים ושבתות. החיסרון היחיד הוא שתצטרכו לבטל את אחד מקירות הסלון, אך זה עדיין משתלם ומומלץ כל עוד לא מדובר בקיר פנימי הכרחי שאין לו תחליף.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר