שיפור תפקודי המוח

"ללא ריטלין כלל": הפתרון להפרעות קשב וריכוז

אם חשבתם שהטיפול היחיד בהפרעות קשב וריכוז הינו תרופתי, חשוב שתדעו שיש פתרון זמין וייחודי. במרכז לשיפור תפקודי המוח "אלפא בריין סנטר" זכו למעלה מ-4000 מטופלים לחיים מאושרים ומלאי בריאות. כי יש דרך אחרת (בריאות, שיווקי)

הפרעות קשב וריכוז. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מרכז אלפא בריין סנטר הנו מרכז ייחודי ומיוחד המטפל בבעיות רבות ומורכבות, החל מהפרעות קשב וריכוז וכלה בדיכאון וחרדות. אלפי אנשים שסובלים מקשיים מגיעים לאלפא ומוצאים את הפתרון המיטבי עבורם בשילוב עם פסיכותרפיסטים, עובדים סוציאליים תחת קורת גג אחד וייעוץ רפואי ע"י פסיכיאטרית במידת הצורך.

בשיחה עם ד''ר נתנאל (PH.D), מנהלת המרכז, שמענו על הטיפולים הייחודיים ועל ההשפעה האדירה שלהם על המטופלים.

מאחורי ד''ר נתנאל (PH.D) ישנן שתים עשרה שנות ניסיון וותק בתחום בריאות הנפש במרפאות ובבתי חולים פסיכיאטריים והבנה רבה בתחומי הטיפול למיניהם.

"מה שייחודי לאלפא, הוא בכך שהטיפולים במרכז נעשים בהתאמה אישית. בנוסף, אצלנו ישנו ציוד חדיש ותוכנות מתקדמות ביותר. המרכז פועל בברכתם של גדולי הדור וביניהם הרב זילברשטיין שליט''א שברך על הקמת המרכז ואף קבע מזוזה בעת פתיחת המקום".

מה ההשפעה של הטיפול על ההפרעה?

"כשמדברים על הפרעות קשב וריכוז, יש לדעת עד כמה יש לטיפול חשיבות מכרעת והשפעה על חיי המטופל. מגיעים אלינו ילדים ומבוגרים ששואפים לשפר את היכולת הלימודית שלהם. הפרעת קשב וריכוז בדרך כלל משליכה על העולם הרגשי של הילד. ועל הדימוי העצמי שלו. הטיפול משיב לו יחד עם הריכוז גם את הערך העצמי. כמו כן, כשמדובר בadhd , הילד הופך למיושב, יש לו שליטה על הדחפים וסף הגירוי שלו עולה".

"כשמדובר בילדים שמתחילים ללמוד גמרא ומתקשים בהבנתה, בבדיקה אנו מזהים את החסימה שמקשה על ההבנה המורכבת, וכשמשחררים אותה בטיפול, מתפתחת ההבנה. אצל נערים בגיל הישיבה, יכולת הלימוד והריכוז חשובה לאין ערוך. היא משפיעה על תחושת השייכות החברתית, על רמת הישיבה בה ילמדו ועל עתידם הרוחני. לאחר טיפול במרכז אלפא, עוברים הנערים מהפך של 180 מעלות ומראים יכולות קוגניטיביות מרשימות. יש כאלו שבעקבות הטיפולים עברו ממסגרת חינוך מיוחד לחינוך רגיל. וכמובן, ישנם מטופלים שמפסיקים ליטול את הריטלין".

איך מתבצע הטיפול?

"בבדיקת eeg נסרקת פעילות המח של המטופל ומתגלה הקשר בין הקשיים לבין התפקוד המוחי. ישנם למעלה מ 16 מצבים מוחיים שונים שמאפיינים בעיית קשב וריכוז. דוגמא לתמונת מח אחת היא האטה של החלק הקדמי, מצב נוסף מתאפיין בגלים מהירים במח. במצב כזה, כשנוירולוג נותן לילד כדור ממריץ, תופעות הלוואי מחרידות ונגרמים לו טיקים, מצמוצים ועוד, רופא לא יכול לאבחן איזה דפוס גלים יש למטופל ומביא לכולם את הכדור בשיטת ניסוי וטעיה. אנחנו יכולים לדעת איזה כדור מתאים לפי תמונת המח.

"בנוסף, לפי ארגון רופאי הילדים האמריקאי, הטיפול באימון מוחי יעיל לפחות כמו ריטלין ויש לבצע אותו לפני שחושבים על נטילת ריטלין.

"בטיפול חובש המטופל על ראשו כובע שמודד את הפעילות החשמלית בזמן אמת. המטופל רואה תמונה שמתחילה לזוז כתגובה לפעילות חשמלית חיובית במח, המטופל צובר נקודות עם כל פעילות טובה, המח מקשר בין פעולה לא מודעת שעושה לתגמול ובבד בבד עוקב המטפל במרכז אחרי הפעילות של המח. ותתפלאו לשמוע, כבר אחרי 20 דקות של טיפול רואים שיפור בפעילות המוחית וישנן תוצאות מדהימות לעיתים כבר אחרי טיפול ראשון.

אך, בשביל שהתהליך יתקבע, מבוצע תהליך מקביל לתהליך למידה, בתחילה עובר המטופל טיפולים אינטנסיביים ואחר כך יורדים בתדירות.

"בנוסף, אנו מבצעים אבחון נוירו קוגניטיבי ממחושב שמראה תפקודים שונים בגון: זיכרון, קשב וריכוז, מהירות של עיבוד מידה, תפיסה חזותית ועוד.

"כשמדובר בדיכאון וחרדות, הטיפול הוא אותו טיפול, בבדיקה אנחנו מוצאים את הקשר בין הקשיים לתפקוד ומזהים את האזור האחראי לבעיה. גם במצבים אלו, הרופא לא יכול לדעת מהו הגורם לדיכאון, אנו רואים בברור מה הגורם וכיצד ניתן לטפל בו על ידי סדרה של אימונים מוחיים."

תוכלי לשתף אותנו בסיפורי הצלחה?

"לפני כשנתיים הגיע אלינו ילד בן 15 שלמד בחינוך מיוחד ונטל ריטלין בתוסף קונצטרה במשך כל יום כל היום. בפגישת האבחון ציין האבא שהוא ממש משתוקק לגמול אותו מתרופות, לאור המצב החמור של בנו, לא נתתי לו תקווה. רק שתבינו, בשביל להושיב אותו לטיפול היו צריכים להיעזר ב 2 מטפלים ובאבא, הוא התחיל סדרה, בהמשך היה צורך שרק האבא יושיב אותו, אחרי זה היה האבא ממתין בחוץ עד שיסתיים הטיפול. בסיום התהליך הנער נולד מחדש. הוא ביקש לעבור לישיבה רגילה והתחיל ללמוד גמרא ותוספות יחד עם אביו. בפסח של השנה שעברה הוא עבר לחינוך רגיל, האבא בא וסיפר שהוא כיום ללא ריטלין כלל!"

* הטיפול אינו מהווה תחליף לטיפול תרופתי.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר