בלי פייסבוק ואינסטגרם: צמחה מעצבת נחשקת

מי אמר שאם חרדית ל3, שמרנית, ליטאית קלאסית לא יכולה? בזמן שערימות של מעצבות ממלאות לנו את הפיד ברשתות החברתיות בעסק שלהן - מישהי מעזה לעשות את זה אחרת, גם אנחנו שאלנו איך היא מצליחה. ומסתבר שהולך לה אפילו טוב יותר, ראיון עם אפרת דניאל, מעצבת חרדית שכובשת את שוק האופנה (אופנה)

ריבה רפפורט | כיכר השבת |
בלי פייסבוק ואינסטגרם. (צילום: חוה רוזנר)

היא עשתה הכל 'לפי ההלכה' - התחתנה מוקדם, הביאה 3 ילדים ב5 שנים (היי זה רק בינתיים) והיא אשת חיל. אפרת דניאל היא אמא חרדית במשרה מלאה שמתרחקת מהאינטרנט כי גם לעסק מצליח יש תקנון כשרות. היום בדיוק, כשקולקציה חדשה שלה לכבוד החגים עולה להשקה חטפנו ראיון עם אושית האופנה החרדית שאיכשהו מצליחה בלי פייסבוק ואינסטרגם - איך זה אפשרי תזכירו?

זה ברור לנו שלמלכודת הרשתות החברתיות נופלים הרבה, הם לא חייבים להיות מעצבי אופנה אגב או בעלי כל עסק אחר. אבל כמו שהטכנולוגיה מביאה איתה תמיד - זה הרבה יותר נוח, ובינינו לאמא ל-3 אפילו יותר. נחמד לפרסם פריט חדש על הספה מול האינסטגרם במקום להסתבך עם הג'ימייל או בשיחות טלפון ארוכות עם לקוחות.

מסתבר שבזמן שאנחנו מתנערים מ"חטאים" אחרים כמו עישון או אכילת שוקולד היא החליטה להתנזר מהרשתות ולפתוח ליין אופנה, רק מה שהכי מרגיז הוא שזה אפילו לא מפריע לה "מרגישה שזה הרבה יותר אני, וכיף לי ככה" אפרת דניאל משתפת בחיוך.

ספרי לי על עצמך, איך גדלת, מאיזו משפחה באת - ואיזו משפחה בנית?

כאמור, אין פה סיפור מצמרר של חזרה בתשובה כשראיתי ענן בצורת מגן דוד בטיול אחרי צבא בקריביים - נולדתי למשפחה חרדית ליטאית קלאסית. מבית שמש. בין 7 אחים. למדתי בסמינר חרדי בירושלים. נשואה לאברך כוילל והיום יש לנו 3 ילדים חמודים ('נשבעת' שלא סובקייטיבית). אנחנו מחנכים את הילדים בדרך חרדית ישיבתית מה שדוחף מחשבים מחוץ לטווח הבית. זה פאן אמיתי.

אי אפשר להתעלם מהסטרטאפ שעלה לעולם האופנה בו מעצבות רבות מנצלות את במת הרשתות החברתיות למען העסק שלהן - איך לא נפלת ברשת הזו ומתוך איזה עקרון את נמנעת מלגעת בזה?

"האמת היא כזו: עד היום לא נצרכתי לאינסטגרם ופייסבוק ואני מקווה שגם לא אצטרך. אני חזקה. ומרגישה פשוט אני, זה כיף.

אישית אני לא משתמשת ברשתות מתוך עקרון השקפתי חרדי, הפלטפורמות האלו שימושיות ונוחות בטירוף. אני לא יכולה לשקר לעצמי. אבל, אני בוחרת להמשיך עם הדרך החרדית שמרנית, סמינרית או איך שתקראו לזה. כך שמבחינתי אין מקום לבמה כזו מסוכנת שבמקביל לטוב שהיא מביאה היא מפזרת סכנה דתית, השפעות שליליות נלוות, חוסר צניעות ומה לא. מבחינתי זה לא שווה את זה.

אני מסתדרת טוב מדי כדי להיכנע, לצורך הדוגמה יש לי ים לקוחות מהחברה החרדית שהצטברו אצלי במהלך השנים. והן מעריכות אותי על השמרנות שלקחתי על עצמי, כך שאפילו לא היה לי צורך לכך. וחוץ מזה חסר?
לא חסרות היום דרכים להגיע ללקוחות ביניהן מיילים, אתרים דיגיטליים ופרסום בעיתונות הכתובה. האמת היא כזו:
עד היום לא נצרכתי לאינסטגרם ופייסבוק ואני מקווה שגם לא אצטרך. אני חזקה. ומרגישה פשוט אני, זה כיף".

האופנה שלך משדרת המון אצילות, מה עוד את מנסה להעביר דרכה? קלאסיקה. ייחודיות. צניעות. ובזול. כי לכולן מגיע.

תחביב או מקצוע: איך האופנה צמחה אצלך?

מהחיתולים אהבתי לדמיין ולעצב. כל דבר שעשיתי טבלתי בעיצוב וכשגדלתי קלטתי שאפשר לעצב בגד מכל דמיון שעלה לי למיינד. עבדתי שעות על השמלות הראשונות שלי, הייתי חייבת להרגיש 100%. ובלי קשר תמיד אהבתי להתלבש חדשני, יש לי מין אהבה לבגדים ולבוש שבחרתי להתעסק במשהו שהוא חלק ממני.

בגדול היום עדין קשה למצוא בגדים מיוחדים וצנועים, אז אני פה לתת לזה את המענה. אני תופרת כבר 10 שנים, אחרי החתונה התחלתי תפירה אישית סלונית לאירועים וזה הלך לי. משם המשכתי לתפור לעצמי וגרפתי מחמאות, הייתי חייבת לשתף אחרות בזה והתחלתי לתפור הכל. אני עושה מכירות בכל הארץ ומתכננת לכבוש יבשות.

טיפ למעצבות בשלב החיתולים או כאלה שממש רוצה ללמוד ממך? תחיו את הדימיון שלכן ואל תפחדו: יש מקום לחלומות של כולם.

התמונות באדיבות הצלמת חוה רוזנר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית