חוזרים ללימודים – הכינו את הילדים!

חלק מהילדים כבר שבו ללימודים בבית הספר, חלקם הגדול עדיין לא. ההכנה המקדימה היא חלק חשוב ביותר מתהליך החזרה ללימודים * מדריך הכנה בחזרה לספסל הלימודים (חינוך, ילדים)

מנוחה פוקס | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ישנם ילדים שפוחדים מבית הספר, פוחדים לשוב לשם, למקום שבו עבדו קשה מאוד בשנה שעברה, למקום שבו שמעו שוב ושוב על כך שהם צריכים להשתפר, למקום שבו, אולי, התקשו במציאת חברים בהפסקות.

ישנם ילדים שמתרגשים לקראת החזרה לבית הספר, למקום שבו זרעו וגם קצרו, למקום שבו קיבלו מחמאות על ימין ועל שמאל, למקום שבו ניצחו על החברים שלהם בהפסקות. אלו וגם אלו צריכים מעט הכנה לפני השיבה למקום שנקרא בית ספר.

אל תשכחו שהם כבר זמן רב בחופשה, ומהו בדיוק בית ספר ממש נשכח מלבם, הם יצאו בחלק מהבתים לחלוטין מהסדר הרגיל שלהם. וגם אלו שלא לגמרי יצאו מהתלם בוודאי נהגו באופן שונה משהיו רגילים בזמן הלימודים. כדי להשיב את הסדר על כנו, כדאי להתכונן לכך מעט קודם.

חישבו כמה קשה יהיה לילד שהיה רגיל לקום בכל בוקר בשעה ש"בא לו" פתאום להישמע לפקודות ולקום בזמן. חישבו כמה עול יהיה על ילד היה רגיל להשליך את בגדיו בפינת החדר ולמצוא למחרת חדשים ופתאום יהיה מחויב למשהו ברור, נקי ואולי אפילו אחיד עם יתר בני כתתו.

אני דוגלת בכך שגם בחופשה ילדים ישמרו על מסגרת. אם עשו כך, מלבד בפעמים בודדות, לא יהיה להם קשה במיוחד, אבל אלו ש"חגגו", היו ערים לילות שלמים, נסעו בכל יום לאתר אחר ושבו בשעה לא שעה – יתקשו עד מאוד לייצב את עצמם, ולכן חשוב להתחיל זמן מה לפני פתיחת השנה.

אפשר לגרום לילדים להיכנס לאווירה של שנת הלימודים על ידי הכנת הספרים והמחברות. כמעט בכל כיתות בית ספר היסודי ילדים אוהבים להכין לעצמם את הילקוט. אפשר לגשת עם הילדים לחנות כדי לרכוש בעבורם מחברות כלבבם, עטיפות כבחירתם וספרי לימוד כפי שנדרש, אם עדיין לא השגתם קודם.

כשהילדים בעצמם רוכשים ובוחרים, הם נקשרים לדברים. שבו עם הילדים כשהם עוטפים ומקשטים שערים ושוחחו מעט על השנה החדשה. דברו על בית הספר בכבוד ובערגה, אבל תנו להם גם להביע את סלידתם אם קיימת.

סדרו יחד אתם מערכת שעות. שיראו מול עיניהם את התכנית העתידית הקרובה. המערכת הזו גם תחזיר אותם לזמן הלימודים וגם תגרום להם בעתיד לא להתווכח על מה שצריך לעשות.

רשמו יחד מה מצפה להם משך השנה:

7.00 – התעוררות, התארגנות, יציאה לכיתה.

8.00-16.00 – לימודים

16.00- 18.00 – משחק עם אחים וחברים.

18.00- 19.00 – ארוחת ערב

וכך הלאה...

ברגע שהכול מסודר לילד הוא מבין מה הולך לקרות. כשהילד מבין מה לפניו הוא לא מתווכח על הדברים וגם יודע שהם עתידים לבוא.

הכינו את התלבושת. דברו על מי מכבס אותה מדי לילה, ומי מגהץ. כשהדברים ברורים אין מדברים עליהם בכל יום וחוסכים את הכעסים המיותרים של הילד, אם מוצא את החולצה שלו מלוכלכת בכביסה.

סכמו מי מכין את הכריך לבית הספר לכולם. או אולי כל אחד לעצמו. ככל שתסכמו דברים, כך תכניסו את הילדים לבית הספר בצורה נינוחה יותר. ככל שתסכמו דברים, כך תחסכו דיבורים וויכוחים רבים ומיותרים עם פרוץ השנה החדשה, ותפתח עליכם שנה טובה ונעימה יותר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית