מיניסו ודייסו: מוצרים שווים ב-5 שקלים או לוחמה פסיכולוגית?

לראשונה בישראל נפתחו חנויות סטוק אסיאתיות שמכריזות ללא בושה "המוצרים שלנו - מייד אין ג'פן" בלי להתחבא מאחורי שמות מפוצצים. בשורה טובה או אכזבה מרה? יצאנו לבדוק

ריבה רפפורט | כיכר השבת |
יחולי ה"יו קואסה" מהגיישות (ברוכים הבאים ביפנית) (צילום: shutterstock)

על כך שמרבית המוצרים שאנו רוכשות בכל חנות מובאים מהמזרח כולנו יודעות. למרות שהם שונים בהרבה מצביון היצרן האסיאתי ונתפרים עשרות קילומטרים מכאן הם משדרים מה שמתאים דווקא לנו. כמו מה? מוצרים דתיים, סידורים, חנוכיות ואף פריטים מקושטים במגן דוד. הסוד מאחורי אטרף הדפסת הסחורה בפלח האסיאתי נובע מעלות ייצור מזערית לעומת שאר היצרנים בעולם.

גם מותגי על מוכנים לתפור תווית "מייד אין ג'פן" ולהניב יותר רווח לעסק. אחרי הכול הם לא עמותה, ואם צריך שיפן תהיה הזכיינית לבגד כדי שיתפר בזול, למה לא.

צעצועי חיות ובובות אסיאתיים (צילום: shutterstock)

אבל היי, נשים. איך אנחנו מוכנות לקנות או ללבוש תווית אסיאתית ולא להתבייש בכך שזה נשמע הכי 'פושט' שיכול להיות? מאוד פשוט: ישנה פסיכולוגיה שעובדת עלינו, כל עוד אף אחד לא ידע שהשמלה שלבשתי נתפרה על ידי סיני מבוגר מפרברי העיר ולא בעבודת יד המעצבת הבינלאומית מהשאנז אליזה כמו שסיפרתי, שום גורם לא ימנע מדף האינסטגרם שלי להפיל לסתות ואני אמשיך לעלף בני אדם בכל עמדת 'שופוני' אחרת.

מדפים עמוסים בכל מה שלא צריך, דייסו (צילום: shutterstock)

כל זה קרה עד שמיניסו ודייסו נולדו

אבל אז, קצת לפני "ביאת המשיח", החלטנו לבחון מה קורה כשהמסכים ירדו ורשת אופנה אסייתית תנחת בישראל ותשדר "אני מייצרת במזרח ולא מתביישת בזה".

הכירו את מיניסו ודייסו, שתי רשתות סטוק שנפתחו בארץ ביולי-אוגוסט האחרונים כשהפעם הטיזר הוא לא לשקר ודווקא להודיע שהמוצרים בהכשר אסיאתי לכל דבר.

מיניסו ודייסו היפניות מוכרות מוצרים שמשדרים מזרח, צעצועי חיות ובובות אסיאתיים, כלי אוכל אסיאתיים ואף תולים לוגו יפני. לגבי חוות הדעת הישראלית נענינו בשלילה. מסתבר שלקוחות רבים התאכזבו מהרשתות החדשות ששידרו אותנטיות ומחיר מתאים לכל כיס ומהר מאוד הפתיעו בעלות שלא הצדיקה מוצרים רבים בחנויות.

"חנויות סטוק נועדו למוצרים שלא באמת חיפשנו, אבל היה נחמד למצוא ולהוסיף לחיים. זה לא מצדיק 70 שקל עבור מוצר שגם כך הייתי קונה במותג אחר שמיובא מיפן" אומרת לקוחה שנכנסה לסניף בראשון לציון ויצאה עם סלסלה ריקה.

מורידים מסכים: לוגו יפני (צילום: shutterstock)

מיניסו מוכרת כל פריט במחיר של 5-69 שקלים ולעומתה דייסו לא מתביישת להציע את מגוון מוצרי החנות ב-10 שקלים. אנחנו יודעים שזה מלהיב בהתחלה, אבל אחרי שתשמעו שביפן רוב המוצרים נמכרים בדולר, כלומר ב-100 יין ושמדובר בפריטים שלא היינו צריכים אלא קנינו כי זה נחמד: 10 שקלים בהחלט לא מצדיקים את הקנייה. בקיצור, אכזבה.

בדייסו יש גם פריטים ב-150 ו-300 יין, כאשר בארץ הכל מוצע ב-10 שקלים. כלומר, בהשוואה ל-100 יין בתוספת מס בשיעור של 8%, המחיר בארץ עדיין גבוה כמעט פי 3 מהמחיר ביפן.

מיניסו ביפן בשיא האותנטיות (צילום: shutterstock)

"מדבקות לא אמורות לעלות 10 שקלים, גם לא בחנות יקרה בקניון"

גם החברה החרדית פקדה את החנות באחד מימי הפנינג הפתיחה של הסניף באשדוד והתאכזבה. "חשבנו שנמצא מלא משחקים לילדים במחירים מפתיעים כמו שמתוייג יצרן המזרח והתאכזבנו. חבילת מדבקות לא אמורה לעלות 10 שקלים, גם לא בחנות יקרה בקניון. הם הגזימו" מספר תושב אשדוד לכיכר השבת.

החרדים נראו כיעד אטרקטיבי עבור הרשתות ולכן בין היתר קבעו את מקום אחד סניפי הרשת באשדוד, אך התגובות היו רובן שליליות ודייסו האשדודית מאויימת בניצחון הסטוקים הישראלים האחרים.

מבחר ענק (צילום: shutterstock)

המסקנה העולה מן הלקוחות ברשתות החדשות שפקדו כמה ערים מרכזיות בישראל היא שהקונים העיקריים הם חובבי תרבות יפן שמוכנים למכור גם כליה למען לוגו אסיאתי. וכפלח אוכלוסייה הם כמעט בלתי ניתנים להבחנה, אם אנחנו רואים פה רווח לשני הצדדים, קונה ומוכר? לצערנו לא. לפחות עד שגרף המחיר ירד משמעותית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית